Reluarea parțială a traficului feroviar în Suceava nu include, deocamdată, și ruta secundară Suceava-Putna și nici nu există vreo precizare oficială cu privire la când ar putea reapărea trenuri și pe acest traseu, care s-a bucurat de succes după redeschiderea din vara lui 2018.
Pe pagina de facebook ”Calea ferată Dornești-Putna” s-au adunat deja numeroase întrebări fără răspuns ale pasionaților și oamenilor care foloseau acest tren.
”Ar fi de bun-simț ca operatorul să stabilească o dată pe care să și-o asume, pentru că ceea ce se întâmplă acum nu are nici o justificare.Motivul suspendării curselor a fost carantina. Motivul menținerii suspendării curselor după carantină pare cu totul altul. Oamenii așteaptă niște explicații pentru că nu mai stau închiși în case și au nevoie de mobilitate”, au transmis cei care administrează pagina.
Îngrijorarea lor este legată de faptul că pe toate celelalte rute au reapărut câteva din trenuri, e drept mult mai puține decât anterior. CFR Călători a transmis că intenționează ca de la 1 iunie să revină la numărul normal de trenuri, dacă pandemia evoluează în trendul descendent pe care îl sperăm cu toții.
Prin Gara Burdujeni treceau zilnic în jur de 80 de trenuri. Îngrijorarea legată de Putna este mare pentru că este o linie secundară care ar putea fi prima pe lista unor anulări de trenuri, pe fond de criză.
De asemenea, transportul rutier cu microbuze a fost reluat pe rutele Suceava-Rădăuți, respectiv Rădăuți-Putna, astfel că întârzierea reintroducerii trenurilor nu este deloc benefică pentru transportul feroviar.
Chiar dacă o amânare a introducerii trenurilor spre Putna ar putea fi măcar parțial înțeleasă, având în vedere contextul epidemiologic, ar fi important ca CFR Călători să precizeze măcar clar când va relua cursele.