Numărul mare de solicitări în privința documentelor emise de către Serviciul Public Comunitar Regim Permise de Conducere și Înmatricularea Vehiculelor, după o perioadă lungă de întrerupere a activității, a dus la necesitatea emiterii unor clarificări din partea conducerii Ministerului Afacerilor Interne, care tutelează aceste activități. Chiar dacă primele ordonanțe militare stipulau prelungirea valabilității unor documente a căror valabilitate urma să expire în perioada stării de urgență, așteptările clienților acestor servicii aveau nevoie de câteva lămuriri, venite în cursul zilei de luni prin intermediul unui comunicat de presă.
Acest comunicat stipulează clar că ”valabilitatea documentelor emise de acest serviciu din cadrul Instituției Prefectului și care au expirat în perioada stării de urgență își prelungesc valabilitatea și sunt recunoscute de autoritățile de pe teritoriul României și în intervalul de 90 de zile, disponibil pentru preschimbarea acestora după încetarea stării de urgență.”
Dintre documentele la care se face referire sunt permisele de conducere românești, autorizațiile de circulație provizorie, dovezile înlocuitoare ale certificatelor de înmatriculare și ale permiselor de conducere eliberate de către serviciile publice comunitare regim permise de conducere și înmatriculare a vehiculelor la depunerea dosarelor de înmatriculare, transcriere, certificate de înmatriculare sau preschimbare permise de conducere românești, străine sau duplicate. Această măsură bine-venită a fost luată tocmai pentru preîntâmpinarea formării aglomerărilor la ghișeele serviciului în perioada următoare, programările putând fi făcute eșalonat în următoarele 3 luni de zile.