Agenția Județeană a Finanțelor Publice Suceava a reamintit contribuabililor că obligațiile fiscale se pot îndeplini utilizând metode de comunicare la distanță, pentru a preveni astfel răspândirea infecțiilor cu noul coronavirus. În acest context, Finanțele sucevene au transmis că pentru depunerea declarațiilor fiscale Agenția Națională de Administrare Fiscală și Ministerul Finanțelor pune la dispoziția contribuabililor mai multe servicii electronice.
Primul dintre acestea este Spațiul Privat Virtual (SPV), disponibil pe site-ul Agenției, www.anaf.ro. De asemenea, contribuabilii pot să depună documente on-line, informații suplimentare fiind disponibile pe site-ul Agenției, la următorul link: www.anaf.ro/anaf/internet/ANAF/servicii_online/declaratii_electronice/Inf_depunere_persoane_fizice. Declarațiile se depun prin intermediul portalului www.e-guvernare.ro, utilizând certificate digitale calificate. Formularele sau declarațiile fiscale care nu se pot transmite pentru moment electronic pot fi transmise de contribuabili și prin fax sau servicii de curierat. Pentru aceasta, datele de contact ale unităților fiscale sunt disponibile la următorul link:
https://static.anaf.ro/static/10/Anaf/AsistentaContribuabili_r/telefoane_judete/Regiuni.htm.
Finanțele sucevene au mai informat că efectuarea plăților se poate face prin intermediul următoarelor servicii oferite de terți, respectiv internet banking și www.ghiseul.ro.
De asemenea, contribuabilii care vor să obțină informații au la dispoziție două variante. Contribuabilii înrolați în Spațiul Privat Virtual pot obține informații prin intermediul formularului de contact disponibil în acest serviciu, prin care se pot obține informații generale în domeniul fiscal și IT, precum și informații privind situația fiscală proprie. În același timp, contribuabilii care nu sunt înrolați în Spațiul Privat Virtual pot obține informații generale în domeniul fiscal și IT prin intermediul Formularului de contact de pe site-ul ANAF.
Potrivit unui comunicat transmis de Finanțele sucevene, contribuabilii pot obține noutăți legislative în domeniul fiscal prin accesarea serviciului Buletin informativ fiscal ce este disponibil în Spațiul Privat Virtual și pe site-ul Agenției. De asemenea, contribuabilii pot solicita Agenției comunicarea de materiale informative în domeniul fiscal pe adresa de e-mail proprie, prin transmiterea unei solicitări în acest sens prin intermediul Formularului de contact, serviciu disponibil atât în Spațiul Privat Virtual, cât și pe site. Nu în ultimul rând, Finanțele informează contribuabilii că lucrul cu publicul se desfășoară în unitățile fiscale exclusiv în incinta spațiilor destinate primirii contribuabililor.