Omul de afaceri Ştefan Mandachi a reuşit să strângă nu mai puţin de 1,4 milioane de euro în campania umanitară pentru a sprijini spitalele din judeţ şi eforturile pentru combaterea noului coronavirus. Ştefan Mandachi a precizat că toţi banii strânşi în cadrul acestei campanii, prin scoaterea la vânzare a fiecărui centimetru din primul metru de autostradă pe care l-a construit în Moldova, la ieşire din Suceava, sunt gestionaţi prin Crucea Roşie. Mandachi a spus că pe lângă ajutoarele trimise deja la mai multe spitale din judeţ, constând în echipamente şi materiale de protecţie, din banii strânşi din donaţii a fost comandat un camion mobil pentru terapie intensivă, care în momentul de faţă este asamblat la o companie specializată din Turcia.
Omul de afaceri sucevean a ţinut să remarce una dintre ultimele donaţii primite pentru această unitate mobilă de terapie intensivă, respectiv cea făcută de concernul Unilever, cel care a achiziţionat Betty Ice Suceava. Unilever a donat nu mai puţin de 320.000 de euro, bani care vor fi folosiţi pentru a acoperi o parte din cheltuielile cu dotarea unităţii mobile. „Am comandat deja un camion mobil de terapie intensivă, cu care vom putea salva vieți în județul Suceava și în toată România, pentru că acesta este mobil și poate fi mutat în caz de epidemii,incendii, cutremure sau alte tragedii”, a spus Ștefan Mandachi.
El a precizat că unitatea mobilă de terapie intensivă a fost achitată deja din banii strânși, prin Crucea Roșie, însă mai este nevoie de fonduri pentru a acoperi întregul cost pentru dotare cu ventilatoare și alte echipamente. „Camionul-salvare costă 720.000 euro. Pentru a-l dota complet, mai avem nevoie de 169.000 euro. Unitatea mobilă vine dotată standard cu paturi, dotările urmând să fie achiziţionate separat. Ar fi mare păcat să ne împiedicăm acum la final, când mai avem atât de puțin și putem demonstra că uniți putem salva vieți. Suntem la un pas distanță să dotăm această unitate de la A la Z, cu ventilatoare, monitoare și injectomate. Fac un apel la toți antreprenorii din România să mai facă un ultim efort și să ne ajute, acum la final. Orice sumă este vitală ca să finalizăm secția de Terapie Intensivă Mobilă. Sunt mii de branduri care ar putea copia exemplul de umanitate dat de Unilever”, a transmis Ştefan Mandachi, el ţinând să-i mulţumească şi omului de afaceri Vasile Armenean pentru sprijinul acordat în obţinerea donaţiei de la compania Unilever.
Gheorghe Popescu a donat un tricou semnat de el, Gheorghe Hagi şi Ianis Hagi
Ştefan Mandachi a mai adăugat că pentru strângerea sumelor care mai sunt necesare continuă licitaţiile caritabile organizate pe pagina sa de Facebook şi pe site-ul www.1cm.ro, pe care se pot face şi donaţii în cadrul acestei campanii umanitare. Ştefan Mandachi a spus că recent a primit din partea fostului mare fotbalist român Gheorghe Popescu un tricou al Naţionalei României, semnat de el, împreună cu o altă legendă a fotbalului românesc, Gheorghe Hagi, şi de fiul acestuia, Ianis Hagi. Mandachi a precizat că atunci când i-a trimis tricoul, Gheorghe Popescu a transmis şi un mesaj, respectiv „donez un tricou cu drag, deoarece iubesc Bucovina!” „Sper să se vândă cât mai scump. Mi-e și rușine să pun preț pe tricoul semnat de Gică Hagi și Gică Popescu, așa că, licitați după cum vă lasă inima. Cred că acest tricou ar sta foarte bine pe peretele vreunei companii mari conduse de un antreprenor generos”, a spus omul de afaceri sucevean. Licitaţia pentru acest tricou se va finaliza vineri seara.
El a mai declarat că personal a scos la licitaţie şi borna kilometrică înaltă de 4,2 metri aflată lângă primul metru de autostradă din Moldova, de la ieşirea din Suceava spre Fălticeni. „Donează pentru Bucovina și îți faci cea mai tare reclamă. Da, reclama ajută economia și este sufletul capitalismului. E rău să furi, e rău să ucizi sau să dai în cap, nu e rău să-ți faci reclamă. Reclama este sănătoasă pentru orice societate. Cea mai mare bornă din lume, care are 4,2 metri și va fi autentificată și de către Guiness Book, va fi a ta pentru două luni. Ambele fețe. Apoi, va rămâne o placă pentru totdeauna lipită pe ea și vei avea titlul de proprietar onorific”, a transmis Ştefan Mandachi pentru cei care vor să liciteze. El a mai spus că licitaţia pentru borna kilometrică se va finaliza joi, 7 mai, la ora 23:59.
Ştefan Mandachi a spus că această campanie de strângere de fonduri se va termina pe 15 mai 2020. Mandachi a subliniat faptul că printre cei care şi-au manifestat susținerea pentru campania 1cm.ro se numără Nadia Comăneci, Simona Halep, Ecaterina Szabo, dar și alte sute de persoane din județ și din țară, care au donat diverse obiecte pentru a fi scoase la licitațiile pentru strângerea de fonduri.