Consiliul Naţional al Elevilor critică ordinul de ministru care prevede faptul că elevii au obligaţia de a participa la cursurile online organizate de către unităţile de învăţământ, în condițiile în care nu este asigurată infrastructura necesare desfăşurării acestor cursuri (tablete, calculatoare etc.), atât pentru elevi, cât şi pentru cadrele didactice.
Elevii sunt de părere că măsura Ministerului Educației este discriminatorie, având în vedere faptul că în România sute de mii de copii trăiesc la limita subzistenţei, neavând acces la facilităţi precum internet sau infrastructură electronică.
„Până la momentul actual, Ministerul Educaţiei şi Cercetării a ignorat total nevoia elevilor de acces la educaţia online: nu am văzut o politică fermă pentru garantarea accesului în tot acest timp. În timp ce state precum Republica Moldova, Italia, Noua Zeelandă au alocat resurse bugetare pentru a cumpăra dispozitive pentru elevii din comunităţi dezavantajate, deşi rectificarea bugetară permitea, MEC nu a cerut fonduri. Mai mult decât atât, acum se doreşte introducerea obligativităţii pentru elevi la orele online, problema cu accesul nu mai reprezintă o prioritate pentru doamna ministru”, a menționat Antonia-Laura Pup, preşedintele Consiliului Naţional al Elevilor, într-un comunicat de presă.
Reamintim că Ministerul Educație a emis, miercuri, un ordin prin care stabilește o serie de măsuri și prevederi pentru desfășurarea procesului de învățare online din învățământul preuniversitar.
Printre altele, cursurile pe net devin obligatorii și vor fi monitorizate, iar elevii pot fi notați pentru activitatea lor din online, dacă sunt de acord. Cadrele didactice vor trebui să elaboreze, să adapteze și să selecteze resursele educaţionale. De asemenea, evaluarea la anumite discipline va putea fi realizată online.
Până acum, cursurile online pentru elevi s-au desfășurat în baza unei recomandări în acest sens de la Ministerul Educației.
Propuneri de la elevi
Potrivit comunicatului, Consiliul Naţional al Elevilor a transmis Ministerului Educaţiei o serie de propuneri menite să ușureze predarea-învăţarea-evaluarea în mediul online.
Printre propunerile CNE se numără: durata în care sunt livrate informaţii elevilor să nu depăşească 40 de minute, având în vedere faptul că atenţia este mult mai greu de captat în mediul online; crearea unui cod de conduită în mediul online, atât pentru cadrele didactice, cât şi pentru elevi; folosirea unor metode de predare interactive, precum Menti sau Kahoot, elevii putând învăţa prin metode plăcute; intervenţia pentru elevii ce prezintă dificultăţi în procesul de învăţare; propunerea unor termene limită rezonabile pentru efectuarea temelor sau a altor sarcini; motivarea constantă şi stimularea elevilor cu privire la participarea acestora la activităţi de învăţare în mediul online etc.