În ciuda unor inerente dificultăți cauzate de situația generală creată de coronavirus, FACOS Suceava vrea să se revigoreze economic, consolidându-și poziția pe piață prin modernizare, promovare și diversificare, iar noul acționar majoritar intenționează să continue investițiile demarate în anul precedent.
În 2019, SC FACOS SA Suceava a trecut printr-o schimbare de acționariat.
Acționar majoritar a devenit SC SAVCOM SRL, companie ce se situează în topul firmelor sucevene în materie de cifră de afaceri și profit.
Noua conducere a adus exact suflul nou de care o fabrică cu tradiție ca FACOS avea nevoie pentru revigorare.
„Am preluat fabrica în iunie 2019 și mi-am propus să o rentabilizez în maximum 2 ani”, a declarat administratorul firmelor SAVCOM și FACOS.
Fabrica a fost construită în anul 1972, numindu-se atunci “Fabrica de Conserve și Frigorifer Șcheia”.
În perioada 2004-2006, spațiile de producție și depozitare au fost modernizate conform standardelor impuse de legislația europeană privind siguranța alimentului, printr-un program de investiții SAPARD.
Producătorul sucevean cu o îndelungată experiență are ca obiect de activitate prelucrarea, depozitarea și livrarea produselor din carne și conserve, având o capacitate totală de producție autorizată de 247 de tone/săptămână – a explicat șefa de producție Rodica Cristina Polocoșer.
„Deviza noastră - <Calitatea se probează> - este mai mult decât un slogan pentru SC FACOS SA, este un principiu căruia i se subordonează întreaga activitate, este garanția siguranței alimentare și a satisfacerii consumatorilor”, spune administratorul fabricii de bunătăți din Bucovina.
Calitatea este principiul de bază de la care pornește dezvoltarea oricărui produs, de aceea furnizorii Facos sunt selectați după criterii bine stabilite.
Materiile prime, condimentele naturale și ambalajele utilizate în procesul de producție provin de la furnizori autorizați, care sunt în conformitate cu standardele internaționale de siguranță alimentară.
Întregul proces tehnologic se desfășoară în condiții de igienă deosebită.
Siguranța consumatorului este mereu pe primul loc, tocmai de aceea în fabrică s-au impus măsuri foarte stricte cu privire la situația creată de pandemia de coronavirus. Tot personalul este dotat cu echipamente de protecție: combinezoane, mănuși, măști și viziere.
SC FACOS SA deține următoarele certificări:
- ISO 22000 – emis de SRAC România;
- Membru al asociației profesionale "Produs în Bucovina Suceava";
- Marca de sănătate sanitar–veterinară Internațională RO A13 CE emisă de ANSVSA București;
- Produs HALAL – certificare emisă de Centrul Islamic de Cercetare în Alimentație Asiatică.
Preparatele din carne și conservele, prin cele două branduri sub care se prezintă, “FACOS” și “Țara de Sus”, ajung la populație atât prin comerțul modern (hipermarketurile Carrefour și Auchan), cât și în comerțul tradițional deservit printr-o rețea de distribuție ce acoperă patru județe: Suceava, Botoșani, Iași și Neamț. La acestea se mai adaugă exportul intracomunitar și magazinul propriu de desfacere, situat în cartierul sucevean George Enescu, zona Curcubeu.
Compania deține o flotă auto impresionantă și o echipă de vânzări formată din oameni tineri, cu experiență în domeniu.
Deși produsele FACOS se găsesc în rafturile marilor magazine, precum și la cele de cartier sau sătești, extinderea pieței de desfacere trebuie corelată cu investițiile.
Spre finalul anului trecut au fost achiziționate utilaje tehnologice pentru producţia de preparate din carne, în valoare de aproximativ 300.000 euro.
Investiții de aproximativ 400.000 euro s-au făcut și pentru compartimentul de desfacere, prin înnoirea și extinderea flotei auto.
Pentru anul 2020, compania și-a propus continuarea trendului investițional și extinderea pieței de desfacere.
„Ne dorim să creștem producția și totodată vânzarea de conserve, de aceea am considerat că este necesar să achiziționăm o linie nouă de producție. Suntem în negocieri cu diverși furnizori și estimăm că, în limita unei sume de aproximativ 250.000-300.000 euro, cel mai probabil, vom putea cumpăra și aduce linia respectivă în a doua jumătate a anului”, a mai declarat administratorul FACOS.
Cu circa 100 de angajați în prezent (producție, vânzări și personal TESA), FACOS „deocamdată, se descurcă”.
Situația generată de coronavirus a dus la scăderea vânzărilor, atât din cauza restricțiilor de circulație, cât și a reticenței clienților pentru anumite operațiuni (ex. feliere mezeluri).
FACOS s-a adaptat situației, produsele fiind livrate ambalate în vid sau atmosferă controlată.
Cu toate acestea, nu se doresc disponibilizări de personal.
„Nu vreau să pun problema reducerii de personal. Dimpotrivă, vrem să creștem producția și totodată numărul clienților. Cred că dacă acum ne descurcăm cu câți oameni avem, vom putea lua în calcul chiar și mărirea numărului de angajați. Desigur, pe măsură ce numărul clienților și al cererilor de produse se va mări”, a mai declarat administratorul FACOS.