Lecțiile online, cursurile digitale, învățarea de acasă prin intermediul a diverse aplicații sunt utopice pentru mulți dintre elevii suceveni, care fie nu au acces la internet, fie nu au un calculator.
Sunt 11.556 de elevi în întreg județul în această situație, elevi ai căror familii nu-și permit achiziționarea unui calculator sau locuiesc în zone izolate, care nu sunt acoperite de semnal.
Inspectorul școlar general, prof. Grigore Bocanci, a menționat că în județ ”sunt circa 73.000 de elevi, dintre care 11.556, adică aproximativ 15%, nu au acces la internet”.
Acesta a mai punctat că toate școlile cu personalitate juridică au internet, nu și 54 de școli structuri.
”Monitorizăm permanent situația în ceea ce privește cursurile online. Am încredere în corpul profesoral din județ că face eforturi, că ține legătura cu elevii. Pentru elevii care nu au internet, am rugat profesorii să le trimită fișe listate, să găsească o metodă prin care să le dea niște materiale care să-i țină conectați pe elevi la școală. Subliniez că profesorii trebuie să-i mențină pe elevi conectați la școală, la lecții, întrucât nu e o perioadă de vacanță”, a mai precizat Bocanci.
Șeful Inspectoratului Școlar Județean Suceava a mai adăugat că estimează că peste 95% din profesori au internet și știu să utilizeze platforme online, existând totuși și profesori aflați la vârsta pensionării care au dificultăți în a accesa lecții digitale.
De asemenea, tot pentru a venit în sprijinul elevilor și pentru a facilita munca profesorilor, școli din județ și-au făcut propriile platforme online prin care mențin legătura.
„Și Ministerul Educației a făcut recomandări pentru diverse platforme unde pot fi accesate teste, lecții. Cât despre elevii care au în acest an examene naționale, la clasa a XII-a materia era aproape de final, se poate recapitula, la clasa a VIII-a mai era ceva materie de parcurs. Elevii trebuie să continue pregătirea”, a mai precizat profesorul Bocanci.
Referitor la dezinfectarea școlilor, acesta a menționat că fiecare școală are obligația de a realiza asta, mai ales în contextul actual.
Reamintim că școlile sunt închise pe toată perioada stării de urgență din România, decretată de președintele Klaus Iohannis luni, 16 martie, pentru o perioadă de 30 de zile.
La nivel de județ sunt circa 111.000 de elevi și preșcolari afectați de această decizie.
Care este situația în țară
La nivel național, sunt circa 500.000 de copii din România care nu au acces la nici un fel de mijloc electronic de comunicare.
Referitor la acest aspect ministrul Educației, Monica Anisie, a punctat, într-o declarație pentru Digi 24, că „nu trebuie să negăm această realitate. Ani de-a rândul nu s-au luat măsuri pentru ca școala de la sat să fie aceeași cu cea de la oraș. Perioada aceasta pe care o traversăm o vedem ca pe o perioadă în care solidaritatea pentru binele tuturor și în mod deosebit pentru sănătate trebuie să fie liantul din societate. Am avut o întâlnire de lucru cu organizațiile nonguvernamentale și investitori privați care au venit alături de Ministerul Educației pentru a găsi cele mai bune soluții pentru acești copii care nu au acces la tehnologie și internet. Trebuie să ne preocupăm și să ne îndreptăm atenția și spre acești copii și niciodată nu-i voi lăsa în situația în care să nu aibă acces la educație”.