O parte dintre angajații Kaufland Suceava reclamă că li s-ar fi transmis din partea conducerii că ar fi indicat să nu poarte măști de protecție în timpul serviciului. Oamenii spun că textual li s-ar fi spus că nu e cazul să poarte acest tip de echipament de protecție ca să nu ”sperie clienții”.
Potrivit surselor noastre, angajaților acestui hipermarket li se asigură mănuși de protecție și materiale dezinfectante, dar nu și măști. Unii dintre salariați au venit la serviciu cu măștile proprii, dar la început conducerea a fost extrem de vehementă la adresa lor, acceptându-le cu greu. Între timp, după ce pandemia de COVID-19 a atins cote alarmante la Suceava, numărul salariaților care poartă măști de protecție a crescut, iar atitudinea șefilor s-a mai înmuiat.
Dacă lucrurile stau așa cum reclamă oamenii, probabil că instituțiile abilitatea ale statului ar trebui să facă o vizită pentru a afla dacă drepturile medicale ale salariaților sunt respectate. Mai trebuie spus că unora dintre angajați li s-a transmis să-și revizuiască atitudinea pentru a nu se ajunge în situații de altă natură.
Referitor la afirmațiile anterioare, Kaufland România aduce următoarele :
„Infirmăm cele prezentate în articol, menționând faptul că în niciun moment compania Kaufland nu a interzis angajaților săi purtarea de măști la locul de muncă. Vă atragem atenția că încă de la început, compania Kaufland a fost alături de angajați și clienți, cu măsuri de prevenție prompte, luate din proprie inițiativă, ce au fost suplimentate la fiecare pas conform evoluției situației și a recomandărilor autorităților.
Subliniem că măsurile de protecție luate depășesc acțiunea de a purta măști, care, conform specialiștilor OMS , este recomandată doar dacă există simptome – caz în care angajații nu se vor prezenta la serviciu.
Mai mult:
• Magazinele sunt dotate cu geamuri de protecție la casele de marcat și cu dezinfectant de mâini gratuit, atât pentru clienți, cât și pentru colegi;
• Colegii au mănuși de unică folosință și cunosc regulile de igienă și prevenție;
• Pentru a evita supra-aglomerarea, acolo unde se impune, accesul clienților în magazine se va face în grupuri de câteva zeci de persoane; colegii noștri lucrează la capacitate maximă pentru a evita formarea cozilor;
• Toate spațiile comune și obiectele de uz frecvent sunt dezinfectate de mai multe ori pe zi;
• Tot o măsură de protecție a colegilor noștri este și responsabilizarea clienților. Prin campanii de informare și signalistică, îi rugăm să respecte regulile de prevenție și igienă, să folosească dezinfectantul de mâini de la intrarea din magazine, să păstreze distanța de siguranță de 1,5 metri, să opteze pentru plata cu cardul sau telefonul și să vină neînsoțiți la cumpărături;
• Pentru informare corectă și completă, am creat o linie telefonică specială dedicată colegilor noștri;
Acestea sunt doar o parte din măsurile luate la nivelul întregii companii, pentru a asigura continuitatea și disponibilitatea, în orice scenariu.
Suntem în permanentă legătură cu autoritățile și ne angajăm să luăm cu maximă responsabilitate toate măsurile care se impun”.