Accidentul epidemiologic de la Spitalul de Urgență „Sfântul Ioan cel Nou” Suceava a aruncat în haos activitatea unității medicale. Valuri de acuzații au curs atât din partea angajaților spitalului, cât și a opiniei publice, deși această situație era previzibilă, având în vedere numărul foarte mare de persoane care s-au întors în județul Suceava, din străinătate, în ultimele două luni, și criza de echipamente de protecție, materiale sanitare, pe plan mondial, consecutivă izbucnirii pandemiei de COVID-19. La aceasta s-a adăugat numărul redus de testări și timpul de comunicare a rezultatelor, de două, trei zile, din cauza numărului redus de teste existente la nivel național și a numărului mic de persoane calificate să le efectueze.
Managerul spitalului, Vasile Rîmbu, împotriva căruia s-au îndreptat cele mai multe acuzații, a declarat, miercuri, că în condițiile date, spitalul din Suceava a făcut tot ceea ce s-a putut. „Mi-am făcut datoria și nu am pe conștiință că aș mai fi putut să fac ceva și nu am făcut, cu ceea ce am avut la dispoziție și a fost disponibil pe piață. Nu cred că alte spitale au făcut mai mult decât am făcut noi și voi argumenta în fața oricui că nu suntem criminali de război”, a declarat Rîmbu.
În același timp, managerul Vasile Rîmbu și-a exprimat dezamăgirea față de acei angajați ai spitalului care, „în loc să se concentreze pe misiunea pe care o, ca personal medical, se concentrează pe testare”.