Principalele instituții județene care lucrează cu publicul au fost primele care au luat măsuri de restricționare a contactului direct cu clienții, în urma apariției pericolului răspândirii coronavirusului în România.
Una dintre primele instituțiile care au luat măsuri severe în scopul prevenirii și limitării răspândirii virusului COVID 19 a fost Oficiul de Cadastru şi Publicitate Imobiliară (OCPI) Suceava, care în cursul săptămânii trecute a limitat, în urma unui comunicat, accesul clienților în instituție. Astfel, în perioada 11 - 31 martie 2020, accesul publicului va fi permis doar în spaţiul special rezervat din cadrul OCPI Suceava şi al birourilor de cadastru şi publicitate imobiliară teritoriale, iar audienţele vor fi acordate doar telefonic sau prin email. De asemenea, până la finalul acestei luni, persoanele autorizate şi reprezentanţii birourilor notariale nu vor mai avea acces decât în spaţiul rezervat publicului. Pentru a preveni şi limita răspândirea COVID-19, beneficiarii serviciilor oferite de OCPI Suceava sunt rugaţi să evite aglomerarea la ghişeu şi să opteze pentru serviciile online disponibile pe https://epay.ancpi.ro . Solicitanţii pot primi informaţii referitoare la serviciile oferite prin e-mail sau accesând site-ul OCPI Suceava, www.ocpisv.ro şi prin intermediul unui call-center, care va funcţiona de luni până joi în intervalul orar 8.30 - 16.30 şi vineri în intervalul orar 8.30- 14.00.
Numerele de telefon şi adrese de e-mail destinate beneficiarilor serviciilor oferite de OCPI Suceava sunt următoarele:
- 0230/521911; 0230/523317, sv@ancpi.ro - OCPI Suceava,
- 0230/521911; 0230/523317, bcpi.suceava@ancpi.ro - BCPI Suceava; - 230/560203, bcpi.radauti@ancpi.ro - BCPI Rădăuţi
- 0230/546713, bcpi.falticeni@ancpi.ro - BCPI Fălticeni
- 0230/230388, bcpi.gurahumorului@ancpi.ro - BCPI Gura Humorului
- 0230/310204, bcpi.campulungnoldovenesc@ancpi.ro - BCPI Câmpulung Moldovenesc
Și reprezentanții Direcției Agricole Suceava au luat primele măsuri de protecție, prin întreruperea oricărui contact cu publicul. Începând cu data de 17 martie, toată corespondența cu cei interesați se va face prin intermediul email-ului, al poștei sau telefonic. Prin acest mod de lucru, se încearcă rezolvarea tuturor problemelor cu clienții fără a exista contact între persoane. Pentru angajații instituției s-a luat măsura ca unii dintre ei să lucreze de acasă, pentru a nu depăși un maxim de 2 persoane într-un birou. La ora actuală sunt un număr mai redus de salariați în instituție, iar pentru ei au fost suplimentate condițiile de igienă cu montarea aparatelor cu dezinfectanți în punctele de lucru.