Conducerea Casei Județene de Pensii Suceava a anunțat că după instaurarea stării de urgență în România, o treime din personalul acestei instituții își va desfășura activitatea de la domiciliu. Directorul CJP Suceava, Constantin Boliacu, a precizat că instituția pe care o conduce are 74 de angajați, iar prin rotație, o treime dintre aceștia vor lucra de acasă. El a spus că de la domiciliu vor lucra, prin rotație, salariații din toate departamentele Casei de Pensii Suceava. Constantin Boliacu a spus că personalul Casei de Pensii va lucra de acasă între trei și cinci zile, în funcție de departamentul în care își desfășoară activitatea. „Am luat această decizie pentru siguranța angajaților, dar și a populației. Trebuie să asigurăm continuitatea activității și plata pensiilor”, a spus Constantin Boliacu.
El a arătat că una dintre măsurile luate la nivelul Casei de Pensii pentru prevenirea răspândirii coronavirusului a fost accesul controlat al numărului de persoane în spațiile închise ale instituției. Astfel, Constantin Boliacu a spus că la fiecare ghișeu se va permite accesul, pe rând, a doar două persoane.
De asemenea, din motive de siguranță medicală instituția pe care o conduce a suspendat activitatea de audiențe începând de pe 11 martie și până pe 31 martie 2020, urmând ca în funcție de evoluția situației la nivel național să fie anunțate și alte decizii. Constantin Boliacu a spus că pentru public au fost suplimentate numerele de telefoane de contact, acestea fiind afișate pe site-ul CJP Suceava, alături de datele de contact ale instituției. În ceea ce privește activitatea de relații cu publicul la distanță, Boliacu a spus că aceasta se va desfășura prin alocarea unui număr suplimentar de telefoane de contact și personal care să răspundă solicitărilor persoanelor. Această activitate se va desfășura pe toată durata zilei de lucru, respectiv zilnic între orele 08.00 – 16.30 și vineri între orele 8:00 – 14:00. Măsurile precizate anterior nu se aplică pentru depunerea, respectiv ridicarea de documente de la sediul CJP Suceava, solicitarea ajutoarelor de deces, activitatea de expertiză medicală, eliberarea de adeverințe privind stagiul de cotizare, precum și eliberarea de formulare necesare în UE sau alte situați excepționale și urgente.
Boliacu a spus că pentru personalul instituției au fost asigurate măști și mănuși de protecție, dar și substanțe dezinfectante.