Direcția Regională de Drumuri și Poduri Iași a decis să ia măsuri pentru eliminarea traficului greu, dar și pentru restricționarea celui ușor, pe podul de peste apa Sucevei de la Milișăuți, aflat într-o stare avansată de degradare. Măsurile au fost dispuse având în vedere starea precară a podului și evaluări făcute recent la fața locului, care indică că problemele se accentuează. În aceste condiții s-a trecut la măsuri de siguranță destul de severe.
Începând de miercuri, ora 10.00, pe podul de pe DN 2H Milișăuți-Rădăuți traficul auto va fi restricționat pentru autovehiculele cu masă maximă admisă mai mare de 7,5 tone. Indicatoare de avertizare au început să fie montate din cursul zilei de ieri. Pentru restul traficului se va circula pe un singur sens, alternativ, semaforizat, pe axul drumului.
Pentru autovehiculele de mare tonaj a fost instituită ruta ocolitoare pe DN 2H – Bălcăuți – Dornești – Rădăuți.
Măsurile au fost instituite în urma degradărilor survenite la mijlocul lunii februarie, când o porțiune din trotuarul podului, pe o lungime de 27 m, s-a prăbușit în albia râului Suceava.
Momentan, traficul pietonal este restricționat pe porțiunile de trotuar avariate, acestea fiind semnalizate corespunzător de către echipele Secției Drumuri Naționale Suceava, pentru evitarea riscului de accidente.
Podul de la Milișăuți este clasificat cu gradul 1 de urgență în lista transmisă Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, în vederea prioritizării la finanțare. La acest moment nu este încă vreo veste legată de când s-ar putea trece la lucrările de reparații.
Podul de la Milișăuți a fost construit în anul 1962 și are lungimea totală de 206,20 m.
Podul de la Milișăuți a suportat o serie de reparații în anul 2018, când, în urma căderilor masive de precipitații, una dintre pile s-a deplasat, necesitând detonarea și reconstrucția totală a deschiderilor 6 și 7 (ultimele, pe sensul de mers dinspre Suceava spre Milișăuți). Degradările actuale au avut loc la deschiderea 2 a podului, pe care nu s-a intervenit.