O porțiune a viitoarei rute alternative Suceava – Botoșani, pentru care s-a și construit un nou pod peste râul Suceava, ar putea fi funcțională chiar din vara acestui an.
Primarul Sucevei, Ion Lungu, a anunțat miercuri că a fost desemnat câștigătorul licitației de amenajare a acestei rute alternative, iar contractul cu asocierea de firme care a oferit cel mai bun preț poate fi semnat în 10 zile dacă nu apar contestații.
”S-a încheiat o licitație importantă în cursul zilei de marți, cea pentru realizarea rutei alternative Suceava – Botoșani, la care au fost depuse cinci oferte, din partea unor asocieri de firme. Toate cinci asocierile au fost admise după faza de evaluare tehnică, departajarea s-a făcut la prețul cel mai mic”, a anunțat Lungu. Oferta desemnată câștigătoare este cea a asocierii SC Florconstruct – Calcarul SA – Drupo SRL, în valoare de 8,710 milioane de lei.
Următoarea ofertă ca valoare este de 9,2 milioane de lei, în vreme ce oferta cea mai scumpă este de 11,4 milioane de lei.
În ideea că semnarea contractului nu va fi blocată de contestații, edilul sucevean vrea să propună constructorului să înceapă lucrările în sens invers – de la pod spre legătura cu Calea Unirii.
”Podul de peste râul Suceava va fi gata de la 1 Mai. Vom cere contractorului să înceapă lucrările în sens invers, de la pod către Apeductului, pe unde trece primul tronson, astfel încât avem toate șansele ca de la începutul verii să fie circulabilă o porțiune, cea care face legătura cu strada Mirăuți.
Respectiva variantă de circulație va fi permisă doar mașinilor sub 3,5 tone, care vor putea pleca din Centru și vor ajunge pe strada Energeticianului, aproape de fosta Termica, ocolind eventualele blocaje de circulație de pe Calea Unirii. De acolo sunt mai multe variante de circulație, inclusiv care ajung pe DN 29, în zona Avicola, sau pe la Școala Generală de la Plopeni”, a explicat Ion Lungu.
Ruta alternativă Suceava – Botoșani se va face în două etape – prima de la intersecția Calea Unirii cu Traian Vuia până la pod, iar în etapa II, de la pod până la DN 29.
Lucrarea mai cuprinde amenajarea canalizării pluviale aferente drumului, realizarea unui pod de 25 de metri peste pârâul Cetății și consolidarea malurilor pârâului, precum și amenajarea unui sens giratoriu de la intersecția străzilor Calea Unirii cu Traian Vuia.