În conformitate cu planurile de a reduce şi mai mult emisiile de CO2 şi de a îmbunătăţi consumul de combustibil în gama sa, Suzuki România anunţă introducerea, începând cu luna martie 2020, a trei noi versiuni hibride cu sistem de 48 V Self-Charging, care vor include şi unitatea pe benzină K14D Boosterjet.
Noul sistem hibrid va fi introdus pe modelele Vitara, SX4 S-Cross şi Swift Sport, şi promite emisii de CO2 cu 20% mai mici, mai mult cuplu motor şi un consum (calculat la standardele WLTP) cu 15% mai bun. Aceste modele vor înlocui versiunile actuale care folosesc motorul 1.4 Boosterjet (K14C) cu transmisie manuală.
Cu principii de funcţionare similare cu sistemul de 12 V Hybrid SHVS (Smart Hybrid Vehicle by Suzuki) – cu care Suzuki a deschis calea hibridizării în 2016 şi care s-a regăsit pe modelele Ignis şi Swift cu transmisie manuală – noul ansamblu propulsor hibrid de 48 V îşi păstrează calitatea de a fi uşor, toate componentelor sale cântărind mai puţin de 15 kilograme.
Noul – şi mai puternicul – sistem hibrid Suzuki SHVS este alcătuit dintr-un acumulator litiu-ion de 48 V, un demaror-generator integrat (cunoscut ca ISG) şi un convertizor 48 V-12 V (DC/DC) pentru a alimenta componentele care necesită o tensiune mai mică: luminile, sistemul audio sau cel de climatizare. ISG funcţionează atât ca generator, cât şi ca demaror, este conectat la motor printr-o curea şi asistă unitatea termică la demaraje, pentru mai mult cuplu motor: 235 Nm disponibili de la 2.000 rot/min.
Bateria Li-ion, compactă şi de înaltă performanţă, stochează energie electrică recuperată din decelerări şi frânări şi încorporează un sistem Start-Stop operat de ISG. Această baterie, alături de convertizorul DC/DC, este localizată sub scaunele din faţă, pentru o mai bună distribuţie a maselor pe punţi.
Un alt beneficiu al noului sistem hibrid de 48 V este introducerea unui relanti asistat electric atunci când ambreiajul nu este apăsat, iar turaţia motorului este de circa 1.000 rot/min. Această funcţie înlocuieşte, practic, injecţia de combustibil cu puterea electrică în vederea susţinerii relantiului motorului atunci când automobilul staţionează sau până la viteze de 16 km/h.
Mai multe detalii, dar şi o listă completă de specificaţii privind noile modele hibrid vor fi anunţate la începutul lunii martie 2020.
Noua gamă de modele Suzuki hibrid beneficiază de garanţia extinsă Suzuki 3+7* ani / 200.000 km (*pentru motor, transmisie, turbo şi sistem hibrid).
Astfel, producătorul nipon este primul brand auto care, începând cu martie 2020, comercializează doar modele hibrid 12V si 48V.
Suzuki în România
În 2019 s-au înmatriculat cu 25% mai multe modele din gama producătorului nipon, Suzuki atingând o cota de 3,1%.
Conform datelor DRPCIV, anul trecut, numărul total de vehicule Suzuki înmatriculate în România a fost de 4.960 de unităţi, ceea ce înseamnă o creştere de 25% comparativ cu 2018, an în care au fost înmatriculate 3.984 de modele Suzuki.
Suzuki Vitara este modelul cu cea mai mare pondere în cifra totală de înmatriculări, cu un total de 2.686 de unităţi comercializate pe parcursul întregului an. În topul vânzărilor se află şi modelele S-Cross, cu un total de1.293 de unităţi comercializate, şi Ignis, cu un total de 458 de unităţi vândute.
Suzuki România comercializează o gamă extinsă de autoturisme şi motociclete. Dealerii autorizaţi Suzuki oferă servicii Sales, Service & Spare Parts în toate cele 30 de locaţii din ţară.