Timp de două zile, la începutul săptămânii, primarul Ion Lungu a făcut un tur de forţă pe la ministere, în Capitală, pentru a rezolva diverse probleme ale Sucevei.
Principala realizare este semnarea unui act adiţional la contractul de realizare a noii zone de agrement de pe malul râului Suceava, astfel fiind făcute economii de 2,2 milioane de lei la bugetul local.
”Sunt 2,4 milioane de euro alocaţi în plus la finanţarea proiectelor europene de către guvernul PNL, iată că beneficiem şi noi de ei. Până acum, Guvernul PSD a dat acei bani la PNDL”, a spus Ion Lungu, după discuţiile cu ministrul Dezvoltării, Ion Ştefan.
Tot la Ministerul Lucrărilor Publice, Dezvoltării şi Administraţiei edilul sucevean s-a interesat de stadiul licitaţiei de achiziţionare a autobuzelor electrice pentru mai multe localităţi din ţară, din care 15 sunt pentru Suceava.
”Din păcate, licitaţia a avut loc pe 14 august 2019 şi încă nu este finalizată evaluarea. Partea bună este că sunt depuse patru oferte, încât va fi un câştigător, dar din ce mi s-a spus, abia prin aprilie se va finaliza evaluarea ofertelor”, a precizat Ion Lungu.
Un alt proiect important de care s-a preocupat, cel de realizare al Sălii Polivalente, l-a purtat pe la Compania Naţională de Investiţii.
”În privinţa Sălii Polivalente, sunt adjudecate proiectarea şi realizarea studiului de fezabilitate, până la jumătatea lunii februarie va fi stabilit un câştigător. Este un lucru bun, pentru că şi acolo sunt foarte multe licitaţii la care nu se prezintă nimeni”, a declarat edilul.
Problema transferului parcului Şipote şi al pădurii Zamca a fost abordată la Ministerul Mediului.
”Cu transferul pădurilor-parc avem toate actele şi avizele necesare, dar a apărut o problemă de natură juridică – dacă Guvernul actual, interimar, poate sau nu emite o HG privind transferul unor elemente de patrimoniu. Rămâne de văzut când va fi emisă hotărârea de guvern”, a spus Lungu.
La Ministerul de Finanţe, edilul sucevean a discutat despre angajarea creditelor pentru finanţarea pe fonduri europene: ”Am avut această discuţie şi cu primarii din România, insistăm ca Guvernul să facă o linie de creditare separată pentru cofinanţarea fondurilor europene. Ea astăzi nu există, de aceea mergem pe variante de credite proprii. Cea mai mare parte din ultimul credit, aproximativ 70%, merge pentru plata TVA-ului la autobuzele electrice – adică vreo 17 milioane de lei. Nu putem să ne trezim într-o zi că vin autobuzele dar nu le putem folosi, că nu am achitat factura”.
Complicaţii au apărut şi în privinţa avizului necesar de la Ministerul Comunicaţiilor pentru ultima componentă, de soft, din proiectul de transport public ecologic, pentru implementarea sistemului de eticketing, staţii cu informaţii în timp real, dispeceratele de la primărie şi de la autobază.
”Totul este în ordine, dar nu are cine lua o decizie, pentru că s-a reorganizat, iar Ministerul Comunicaţiilor este în subordine la Ministerul Transporturilor. Am obţinut promisiunea că într-o săptămână se vor regla lucrurile şi vom avea de la cine obţine un aviz”, a menţionat Ion Lungu.
Periplul său a continuat şi la Administraţia Fondurilor de Mediu, acolo unde Suceava este prinsă la finanţare pentru realizarea a încă 15 staţii de încărcare pentru autovehicule electrice: ”Sunt 58 de milioane de euro pentru aceste staţii de încărcare, mai e nevoie de aprobarea bugetului la Administraţia Fondurilor de Mediu”.
Nu în ultimul rând, primarul Sucevei a fost la Ministerul Culturii şi Cultelor, condus de suceveanul Bogdan Gheorghiu, minister de la care se încearcă obţinerea de bani pentru finalizarea montării clopotelor la Turnul Unirii, realizat în capătul străzii Anastasie Crimca, înspre strada Mihai Viteazul, pe o laterală a Bisericii Martirilor „In Memoriam”. Mai exact, pe lângă cele trei clopote sfinţite spre finele anului trecut, în loc de orologiu se vor pune 14 clopote, iar în fiecare zi, din turn se va auzi Hora Unirii.
Inaugurarea acestuia ar urma să aibă loc pe 31 mai.