Poliţia a transmis un avertisment privind o metodă relativ nouă de păcălire a oamenilor, „Metoda concursul”, care a făcut destule victime prin ţară iar recent şi o femeie în vârstă din comuna Pojorâta a fost parţial păcălită, însă nu până la capăt, din fericire.
Ca mod de operare, infractorul apelează telefonic victima şi o anunţă că a câştigat un premiu consistent, de regulă în euro.
Victimele sunt în general persoane în vârstă, cărora li se transmite că, pentru a intra în posesia premiului, este necesară achitarea anticipată, prin virament bancar, sau la oficiile poştale a unor diverse cheltuieli: impozite, taxe notariale sau de transport, onorariul comisiei de validare etc.
Recent, pe 7 februarie, poliţiştii de la Secţia Rurală Pojorâta au fost sesizaţi de către o femeie în vârstă de 92 de ani, care a relatat că în ziua anterioară a fost apelată telefonic de un necunoscut care s-a prezentat ca fiind operator la compania de telefonie mobilă şi care i-a spus că numărul ei de telefon, alături de alte două numere, a fost extras la o tombolă, fiind câştigătoarea unui premiu în valoare de 3000 lei. Bătrânei i s-a cerut să achiziţioneze o cartelă reîncărcabilă în valoare de 6 euro, după care să îi transmită codul, pentru validarea câştigului.
Bătrâna a cumpărat cartela dar a realizat la un moment dat că ar putea victima unei înşelăciuni. În aceste condiţii, bătrâna a mers mai întâi la poliţie.
„Echipajul de serviciu a realizat imediat că femeia a fost victima unei tentative de înşelăciune, consiliind-o pe aceasta şi îndrumând-o să nu comunice nimănui codul de reîncărcare, astfel nefiind creat nici un prejudiciu. Totodată, poliţiştii au întocmit dosar penal pentru săvârşirea tentativei la infracţiunea de înşelăciune”, a declarat comisarul-şef Ionuţ Epureanu, purtătorul de cuvânt al poliţiei judeţene.
De regulă, cei care solicită victimelor codurile de reîncărcare sunt închişi prin diferite penitenciare din România.
Infractorii cunosc mici detalii despre cei pe care îi apelează telefonic (nume, prenume etc.) şi îşi atribuie calităţi false pentru a impresiona, pretinzând că sunt directori, angajaţi ai unor companii telefonice, societăţi comerciale, firme importante, şi în discuţia telefonică solicită achitarea anticipată a unor diverse cheltuieli.