Ca urmare a dispoziţiilor primite din partea Autorităţii Naţionale pentru Drepturile Persoanelor cu Dizabilităţi, Copii şi Adopţii, prin Dispoziţia Nr. 1372/Cabinet/23.01.2020, în vederea îmbunătăţirii accesului la serviciile de evaluare complexă a persoanelor adulte cu dizabilităţi şi a copiilor cu dizabilităţi, Direcţia Generală de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului (DGASPC) Suceava a luat următoarele măsuri: pentru evaluarea/reevaluarea persoanelor adulte cu dizabilităţi, puteţi opta şi pentru transmiterea în format electronic a documentelor necesare întocmirii dosarului de handicap, însoţite de cererea tip de evaluare, pe adresa de e-mail: sec_adulti_sv@dgaspcsv.ro; pentru evaluarea/reevaluarea copiilor cu dizabilităţi, puteţi opta şi pentru transmiterea în format electronic a documentelor necesare întocmirii dosarului de handicap, însoţite de cererea tip de evaluare, pe adresa de e-mail: sec_copii_sv@dgaspcsv.ro.
După verificarea documentaţiei primite pe e-mail, veţi fi informaţi, în termen de cinci zile lucrătoare, pe adresa de e-mail de pe care s-a primit documentaţia, cu privire la data şi ora programării la evaluare a persoanei adulte/copilului cu dizabilităţi precum şi cu privire la eventualele documente care mai sunt necesare pentru întocmirea dosarului.
Reprezentanţii Protecţiei Copilului Suceava îi atenţionează pe suceveni să nu uite să se prezinte la data şi ora programării. „Vă rugăm să vă prezentaţi cu beneficiarul la serviciul de evaluare complexă: persoana adultă cu dizabilităţi sau copilul cu dizabilităţi precum şi cu dosarul complet şi documentele originale conform necesarului de acte; pentru cazurile de copii cu dizabilităţi netransportabili, procedura presupune completarea cererii tip pentru evaluare la domiciliu şi transmiterea în format electronic a cererii şi a documentaţiei necesare; pentru cazurile de persoane adulte cu dizabilităţi, evaluarea la domiciliu se efectuează automat doar dacă în documentaţia primită este specificat faptul că persoana este nedeplasabilă (atât în actele medicale cât şi în ancheta socială), în conformitate cu legislaţia în vigoare”, a completat conducerea DGASPC Suceava.
Sucevenii sunt rugaţi, de asemenea, să apeleze la asistenţii sociali din cadrul autorităţii publice locale pentru sprijin în întocmirea dosarului, ca şi până acum, iar pentru informaţii suplimentare, sunt rugaţi să transmită mesajele la adresele de e-mail ale instituţiei.