În 2020, plăţile în numerar continuă să domine încasările din taxe şi impozite, la Primăria Suceava, după cum rezultă din situaţia primelor şapte zile.
Principala sursă de încasări rămâne în continuare cea în numerar – 74,98% din totalul taxelor şi impozitelor achitate, 21,26% sunt plăţile făcute cu cardul la POS-urile din Primăria Suceava, iar 3,06% sunt plăţi făcute prin ghiseul.ro.
„Oamenii preferă să vină la primărie şi e bine că fac aşa, că pot să-şi verifice rolurile şi să clarifice treburile. Până se va face o digitalizare perfectă, până vor fi sincronizate toate datele, e bine ca omul să vină să îşi lămurească declaraţia de impunere.
Le recomand cetăţenilor municipiului Suceava să vină la primărie, pentru că ne trezim cu fel de fel de situaţii – unul spune că are o maşină pe care nu o mai foloseşte de cinci ani, dar nu este radiată, şi atunci tot plăteşte pentru ea, iar dacă nu e ştearsă de la poliţie, degeaba vine cu adeverinţă că a dat-o la REMAT ş.a.m.d.
Nu stă nimeni să te caute şi să te anunţe cât şi ce ai de plătit, trebuie tu să vii şi să anunţi când apar ceva modificări”, a spus primarul Sucevei, Ion Lungu.
Edilul sucevean a spus că prin digitalizare e posibil să se mai simplifice circuitul de încasare al taxelor şi impozitelor, dar că, din experienţa altor localităţi, sunt şi situaţii în care eliberarea electronică a documentelor complică lucrurile.
El a dat ca exemplu situaţia în care contribuabilul are de depus un dosar undeva şi i se cere originalul chitanţei, iar varianta electronică nu este luată în considerare.
„Suntem în România şi se întâmplă de astea, dar sper să le depăşim în timp. Sunt instituţii care nu ţin cont de adeverinţele online, vor originalul, pe hârtie. Nu sunt încă sincronizate şi clarificate toate aceste situaţii...”, a concluzionat şeful administraţiei locale sucevene, care, începând de anul acesta, implementează proiectul APLICAT, de digitalizare a documentelor, care va permite eliberarea online a numeroase acte administrative.