După 100 de zile petrecute la conducerea Inspectoratului Școlar Judeţean (IȘJ) Suceava, Gabriela Mihai a tras linie şi a realizat bilanţul iniţiativelor şi al activităţilor demarate în calitate de inspector şcolar general.
Aceasta a punctat câteva dintre proiectele materializate de la preluarea mandatului, campanii iniţiate, menţionând şi câteva dintre obiectivele trasate de la de numirea sa în funcţie, care încă nu au fost finalizate. Mihai a mai subliniat şi câteva ”perspective”, probleme pe care le va avea în vedere în viitor.
Șefa IȘJ Suceava a arătat că această conferinţă a fost programată înainte de apariţia unor zvonuri privind schimbarea sa de la conducerea instituţiei, considerând că ”este normal ca o persoană care deţine o funcţie de conducere într-o instituţie deconcentrată să îşi expună public activitatea”.
„Am vrut ca activitatea mea de la Inspectoratul Școlar să fie sub semnul comunicării şi al unei foarte bune colaborări cu instituţiile din subordine, dar şi cu celelalte instituţii cu care suntem în strânsă legătură. Mi-am dorit ca oamenii care vin la IȘJ să fie întâmpinaţi şi ascultaţi cu respectul cuvenit, să fie încrezători şi să înţeleagă că activitatea noastră este una transparentă”, a spus Mihai la începutul bilanţului.
IȘJ aşteaptă răspuns pentru înfiinţarea centrului de excelenţă
Șefa IȘJ a arătat că a acordat o atenţie deosebită vizitelor în teren încă din prima zi de mandat, pe parcursul celor 100 de zile vizitând 108 unităţi şcolare.
Cât priveşte înfiinţarea unuicentru de excelenţă, obiectiv trasat din luna august, aceasta a arătat că aşteaptă un răspuns favorabil din partea ministrului Monica Anisie. Centrul va fi o instituţie cu personalitate juridică al cărei rol este acela de a selecta şi pregăti elevii capabili de performanţă.
„Am transmis în două rânduri documentaţia pentru înfiinţarea unuicentru de excelenţă. Din păcate, faptul că o lună şi jumătate sau mai bine de atât nu am avut un ministru al Educaţiei a făcut imposibilă înfiinţarea acestui centru, pentru că trebuia emis un ordin de ministru. Aşadar am reiterat către minister documentaţia şi aşteptăm un răspuns, favorabil cred eu, din partea ministrului Monica Anisie”, a arătat Mihai.
Din luna august, inspectorul şcolar general a organizat două întâlniri cu directorii tuturor şcolilor din judeţ, şedinţe aplicate în cadrul cărora au fost discutate punctual probleme cu care aceştia se confruntă.
De asemenea, a organizat o întâlnire cu managerii unităţilor particulare din judeţ, unităţi care încep să fie tot mai vizibile, a participat la videoconferinţele organizate de Ministerul Afacerilor Interne şi Ministerul Educaţiei şi la întâlnirile colegiului prefectural.
La capitolul realizări, inspectorul general a mai amintit de festivitatea de premiere a celor 20 de elevi care au obţinut media 10 la examene naţionale, încheierea a 50 de parteneriate cu diverse alte instituţii din judeţ sau de la nivel naţional.
Asigurarea vizibilităţii instituţiei a fost asigurată prin participarea la o serie de festivităţi, inaugurări, conferinţe educaţionale etc.
Inspectorul general a mai asigurat derularea unor proiecte cu finanţare europeană (ProEdu, ROSE, EProfi etc.) şi a monitorizat proiectele guvernamentale Bani de liceu, Bursa profesională, Euro 200, Lapte – corn - măr, Rechizite şcolare.
Memoriu privind ghiozdanele prea grele
Gabriela Mihai a mai precizat că IȘJ colaborează cu ONG-uri şi 30 de primării în cadrul proiectului „Să aducem copiii la şcoală”, prin care se urmăreşteintegrarea tuturor copiilor într-o formă de învăţământ.
”Nu am rezultate spectaculoase în acest sens. Am reuşit să identificăm 13 copii, şapte dintre aceştia la Pătrăuţi şi Voitinel merg deja la şcoală, dar din păcate baza de date nu este completă. Mai insistăm, sperăm să avem o bază de date completă”, a menţionat Mihai, arătând că în acest proiect este importantă implicarea asistenţilor sociali din primării.
Referitor la acţiunea de cântărire a ghiozdanelor, aceasta a fost mediatizată atât la nivel judeţean, cât şi pe plan naţional. Un memoriu privind ghiozdanele prea grele cărate zi de zi de elevi va fi transmis ministrului Educaţiei.
Evaluarea investiţiei clădirii Casei Corpului Didactic de la Șcheia, fundamentarea bugetului pentru anul 2020 sunt alte activităţi bifate în cele 100 de zile.
Temele pentru acasă, în atenţia IȘJ
Ca obiective pentru viitor, Gabriela Mihai a arătat că vrea să întreprindă o serie de măsuri în ceea ce priveşte volumul prea mare al temelor pentru acasă.
„Este o idee pe care a lansat-o şi doamna ministru şi mă bucur. Mi-am dat seama că este nevoie şi de nişte instrumente pentru măsurarea volumului temelor, nu toţi copiii au acelaşi ritm de lucru şi rămâne ca împreună cu câţiva specialişti să facem asta şi să propunem soluţii”, a declarat Mihai.
O relaţie mai apropiată în ceea ce priveşte Consiliul Judeţean al Elevilor, dar şi organizarea unei gale pentru a premia elevii cu rezultate bune în cadrul concursurilor şi olimpiadelor şcolare sunt alte câteva obiective ale IȘJ Suceava.