În cadrul unui proiect european Erasmus+ desfăşurat la Centrul Şcolar de Educaţie Incluzivă Suceava, o parte din echipa de implementare: inspector prof. Ionel Dumistrăcel, director adj. prof. Cristina Clim şi prof. Raluca Florentina Pintilie, s-a deplasat, în săptămâna 7-11 octombrie, în Grecia, pentru un schimb de experienţă, alături de echipe similare din ţări partenere precum Italia, Turcia, Polonia şi Lituania.
Este cea de-a patra mobilitate din cadrul proiectului „C.H.A.N.G.E”. În săptămâna 7-11 octombrie s-au susţinut materiale reprezentative pe tema: Inteligenţa emoţională şi efectele benefice ale metodelor şi strategiilor implementate asupra elevilor cu cerinţe educaţionale speciale (CES) integraţi în învăţământul de masă, aplicate de ţara gazdă, Grecia, precum şi alte materiale folositoare cu tema: Rolul major al profesorului de sprijin în dezvoltarea elevilor cu CES, integraţi în învăţământul de masă (România).
Interacţiune
Profesorii Ionel Dumistrăcel, Cristina Clim şi Raluca Pintilie au declarat că în cadrul acestor sesiuni de comunicare s-au prezentat metode şi strategii puse în practică de fiecare ţară parteneră, s-a lucrat aplicativ în echipe cu metode model, au avut loc schimburi de experienţă şi s-au evidenţiat exemple de bună practică. De asemenea, s-a luat contact cu elementele culturale specifice zonei Kalampaka, aşezare situată la poalele munţilor Meteora, precum şi cu obiceiuri şi tradiţii specifice ţării gazde. „S-au realizat interacţiuni de amploare, atât pe domenii similare de activitate, cât şi pe cele cu specific local, contribuind la dezvoltarea şi îmbunătăţirea relaţiilor între ţări, pe plan educaţional, social şi profesional.
În această perioadă s-au vizitat şi instituţii locale, cum ar fi primăria din Kalampaka, Centrul de informare turistică din aceeaşi localitate, precum şi primăria din Trikala. Profesorii au avut ocazia să compare şi să asimileze asemănările şi diferenţele administrative, culturale şi etnice ale ţărilor prezente. Vizitarea mănăstirilor Varlaam şi Sf. Ştefan (Meteora) au completat cu elemente de noutate, dar şi cu elemente comune ţărilor ortodoxe, acest schimb de experienţă implementat cu responsabilitate şi succes de participanţi”, au completat profesorii din echipa de implementare a proiectului. De asemenea, în una din zile a fost programată vizitarea şi participarea la activităţile şcolii speciale EEEEK, din Trikala, pentru elevii cu deficienţe severe, vizită care a creat noi oportunităţi de a identifica puncte comune, dar şi de a învăţa lucruri noi, într-o manieră practică şi atractivă.
Promovarea aspectelor pozitive din fiecare ţară
Prin participarea în cadrul acestor activităţi, profesorii din ţările partenere au avut ocazia să înveţe, să compare şi să asimileze informaţii, metode şi strategii moderne, specifice noilor perspective educaţionale, în care profesorul de sprijin joacă un rol central, alături de cel de la clasă, contribuind la integrarea reală şi efectivă a copiilor cu nevoi speciale, în învăţământul de masă şi la facilitarea unei integrări socioprofesionale avantajoase, pe viitor.
”Legarea unor prietenii trainice, precum şi promovarea aspectelor pozitive din fiecare ţară sunt alte avantaje obţinute în cadrul acestei mobilităţi, contribuind la promovarea imaginii şi prestigiului şcolii, atât pe plan local, cât şi internaţional”, au completat profesorii suceveni.