Un Renault Kangoo, în care se aflau trei oameni, a fost lovit în plin de locomotiva trenului Suceava-Cacica, pe raza localităţii Humoreni. Accidentul s-a petrecut ieri dimineaţă, în jurul orei 9.00, la o trecere la nivel cu calea ferată simplă, la care şoferul trebuia să oprească şi să se asigure. Impactul a fost violent, iar cei doi bărbaţi care erau pe locurile din faţă au suferit leziuni serioase, unul rămânând încarcerat.
Pompierii militari ai Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă Suceava au intervenit la faţa locului cu două autospeciale de descarcerare, două ambulanţe SMURD, în sprijin intervenind şi o maşină de la Serviciul de Ambulanţă Judeţean.
Toţi cei trei răniţi, doi bărbaţi şi o femeie, au fost scoşi din maşină şi transportaţi la Spitalul Judeţean Suceava. Cei doi bărbaţi aveau leziuni destul de grave, însă medicii au precizat că sunt stabili şi se poate spune că au avut mult noroc.
La volan era un bărbat din Cornu Luncii, iar lângă el era un preot,cu domiciliul în Ilfov. Maşina este înmatriculată în Ucraina, de unde este şi femeia implicată în accident.
Locomotiva nu părea a fi suferit avarii majore. Şoferul se va alege cu dosar penal, pentru punerea în pericol a siguranţei feroviare, în baza articolului 332 din Codul Penal „Distrugerea sau semnalizarea falsă”.
Tot mai multe accidente cu maşini lovite de tren, mai ales pe liniile secundare
Monitorul de Suceava a semnalat, relativ recent, că 2019 a adus o creştere semnificativă a numărului de accidente la trecerile la nivel cu calea ferată, opt autovehicule fiind lovite de trenuri numai în primele şase luni ale acestui an. Cauza principală a acestor accidente este că şoferii nu se asigură temeinic la trecerile peste calea ferată, ba uneori chiar ignoră trenul, trecând prin faţa lui deşi acesta se apropie. Asta se întâmplă mai ales pe liniile secundare, prevăzute doar cu indicator Crucea Sf. Andrei, cum este şi cazul liniei Suceava-Cacica.
De altfel, pe liniile secundare Suceava-Putna (n.r.- unde traficul s-a reluat de ceva mai mult de un an de zile), respectiv Suceava-Cacica au avut loc cele mai multe accidente, tocmai pentru că pe acestea sunt treceri simple. Sigur că ideal ar fi ca aceste treceri să aibă măcar semnale acustice şi luminoase la apropierea trenurilor, însă în lipsa acestora şoferii trebuie să înţeleagă că trebuie să se asigure temeinic la trecerile cu nivel. Mulţi merg pe principiul că pe aceste linii trenurile au o viteză redusă, astfel că nu iau în calcul că ar putea fi surprinşi de tren în gabaritul căii ferate.
La finele lunii mai, automotorul care circula pe relaţia Suceava-Putna a lovit un autotren încărcat cu cherestea, care traversa linia, între Dorneşti şi Rădăuţi, patru călători din tren fiind răniţi. În alt caz, la mijlocul lunii iunie, la Câmpulung Moldovenesc, un tren InterRegio a lovit în plin un autoturism Range Rover, şoferul scăpând cu viaţă cu mult noroc. Pe linia Suceava-Cacica au mai avut loc, în acest an, două accidente.
Dosar penal şi pagube de achitat pentru cei care scapă din faţa trenului
Conform legii, distrugerea, degradarea ori aducerea în stare de neîntrebuinţare a liniei de cale ferată, a materialului rulant, a instalaţiilor de cale ferată ori a celor de comunicaţii feroviare, precum şi a oricăror altor bunuri sau dotări aferente infrastructurii feroviare, ca urmare a unui accident de cale ferată, se pedepseşte cu închisoarea de la 3 la 10 ani. În plus, şoferul care provoacă un astfel de accident trebuie să suporte şi pagubele produse infrastructurii rutiere şi materialului rulant (locomotivă sau automotor, după caz), care de regulă sunt foarte mari.