Colegiul Tehnic “Petru Mușat” Suceava, în parteneriat cu Ambro, Sidem, Trutzi, Linda Ecotil, Betty Ice și Asociația Școlară Suceveană pentru Educație și Dezvoltare (ASSED) – Suceava, implementează în anul școlar 2019-2020 proiectul cu titlul „Parteneriat pentru o carieră de succes”.
Proiectul vizează 49 elevi din clasele a IX-a D și a IX-a E, din clasele de învățământ profesional dual.
Scopul proiectului este de a dezvolta personalitatea şi formarea profesională a tinerilor într-o manieră inovativă, în vederea integrării acestora într-o societate modernă, aflată în continuă schimbare.
Potrivit prof. Luminița Vatamaniuc, „prin intermediul activităţilor propuse se urmăreşte o altă viziune de transmitere a informaţiilor şi cunoştinţelor, de formare a capacităţilor şi deprinderilor, de dezvoltare a personalităţii tinerilor, de motivare și fidelizare. Înţelegerea educaţiei ca parte integrantă a dezvoltării presupune transmiterea experienţelor personale şi colective în astfel de împrejurări”.
Activitatea „Autocunoaştere şi dezvoltare personală” din cadrul proiectului a debutat în data de 31 octombrie 2019 și a constat în realizarea unei excursii, pe durata a două zile, la următoarele obiective turistice: Casamemorială „Ciprian Porumbescu”, Salina Cacica și Mănăstirea Voroneț.Elevii au fost cazați la Toaca Bellevue, unde împreună cu profesorii diriginți, maiștrii instructori, tutorii de practică și specialiști în consiliere și dezvoltare personală au desfășurat activități.
Acestea au drept țintă acumularea de noi cunoștințe într-un cadru informal, crearea unei viziuni de ansamblu asupra problematicii specific parteneriatului de formare prin forma de învățământ dual, orientarea în carieră, dezvoltarea abilităților de lucru în echipă, dar și creșterea motivației elevilor prin îmbinarea cunoștințelor teoretice cu cele practice.
„Valoarea adăugată a proiectului va putea fi ușor cuantificată, la finalul anului școlar, prin dezvoltarea competențelor practice ale elevilor participanți la stagiile de pregătire practică, îmbunătățirea accesului elevilor pe piața muncii și creșterea ratei de ocupare a forței de muncă tinere”, a mai arătat prof. Vatamaniuc.