Lucrările de modernizare a infrastructurii stradale efectuate anul acesta în municipiul Suceava au dus la reabilitarea a peste 1000 de locuri de parcare.
„Proiectul de modernizare a parcărilor a fost blocat până pe 22 iulie, dar chiar şi aşa anul acesta s-au refăcut 1001 locuri de parcare. Acum proiectul este deblocat şi vom intra în forţă cu el, din primăvara anului viitor. Cel mai recent exemplu este cel de pe strada Rândunicii, din cartierul Burdujeni, unde avem amenajate 85 de locuri de parcare, cu o suprafaţă totală de 2200 de mp. Mai suntem restanţi la marcaje rutiere, constructorul a fost prins cu lucrările de la şoseaua de centură, dar a promis că va lucra mai bine din primăvară”, a spus viceprimarul Lucian Harşovschi.
Proiectul de modernizare a 4364 de locuri de parcare din municipiul Suceava a fost discutat prima dată în Consiliul Local cu mai bine de doi ani în urmă, dar nu a întrunit suficiente voturi pentru a fi aprobat decât anul acesta, după modificarea Codului Administrativ.
Proiectul prevede inventarierea şi modernizarea a 1.161 locuri de parcare din cartierul Obcini, 361 de locuri în Zamca, 1.755 în Centru şi George Enescu, precum şi 1.087 de locuri de parcare în Burdujeni.
Inventarierea s-a făcut în teren prin identificarea parcărilor înscrise în inventarul domeniului public al municipiului Suceava şi terenurile ocupate de maşini, care nu figurează cu destinaţie de parcare. Acestea au fost măsurate, li s-au întocmit planuri de situaţie, în vederea amenajării lor, conform normativelor legale.
„Aceste parcări sunt făcute de către oameni, în timp. Vrem să le oficializăm, să le inventariem, intabulăm, urmează să le reparăm, să le amenajăm aşa cum trebuie. Aceste locuri apar ca teren viran, odată modernizate vom avea aproape 4400 de locuri de parcare oficiale, în plus, în municipiu”, a explicat viceprimarul Lucian Harşovschi, iniţiator al proiectului, care a precizat că nu se pune deloc problema taxării lor.
Criza locurilor de parcare din municipiul reşedinţă de judeţ a fost declanşată de creşterea explozivă a numărului de maşini deţinute de persoane fizice, dar şi de agenţii economici, infrastructura oraşului, puternic limitată de condiţiile topogeografice şi de vechile limite administrative, fiind depăşită de necesităţile moderne.