Municipalitatea suceveană va introduce, printr-un proiect de hotărâre care se va discuta în şedinţa de Consiliu Local de joi, 24 octombrie, o serie de măsuri ce vizează stimularea utilizării de maşini nepoluante, electrice, atât de către populaţie, cât şi de agenţii economici.
„Facem încă un pas înainte spre a avea un oraş mai <verde>, prin acordarea gratuităţii la utilizarea locurilor de parcare destinate vehiculelor electrice, oferirea accesului gratuit până în 2023 la infrastructura de încărcare a vehiculelor electrice, scutirea de impozit anual pentru vehiculele electrice şi atribuirea de autorizaţii de taxi cu prioritate pentru taxiurile electrice”, a declarat viceprimarul Lucian Harşovschi, precizând că pentru a beneficia din plin de toate facilităţile este necesară obţinerea unor carduri speciale, de la primărie.
În vederea stimulării transportului public cu vehicule nepoluante, cu propulsie integral electrică, se propun ca facilităţi scutirea de la plata taxei de eliberare a licenţei de traseu şi a celei de utilizare a staţiilor publice, precum şi acordarea de locuri speciale pentru autovehiculele electrice în cadrul procedurilor de atribuire a autorizaţiilor de taxi.
Pentru posesorii sau utilizatorii de autovehicule electrice, care nu au sediul sau domiciliul în municipiul Suceava, este asigurat acces la infrastructura de încărcare, prin utilizarea cardurilor aflate în custodia Poliţiei Locale Suceava (pentru staţiile de la sediile de primărie de pe bulevardul 1 Mai nr. 5A şi strada 22 Decembrie 1918), sau în custodia Serviciului Administrare Parcări (pentru staţiile din parcările subterane din zona centrală a municipiului).
„Aceste măsuri au ca scop reducerea poluării generate de emiterea de noxe şi a poluării fonice, specifice mijloacelor de transport cu motoare termice, precum şi creşterea atractivităţii turistice a municipiului”, spun iniţiatorii proiectului de hotărâre, primarul Ion Lungu şi viceprimarul Lucian Harşovschi.
Municipiul Suceava este unul dintre principalii promotori ai transportului electric, având cea mai vastă reţea de puncte de încărcare pentru autovehiculele electrice, un parc auto de 10 maşini electrice şi patru autoutilitare electrice (două furgonete, o automăturătoare şi o minicisternă), precum şi cinci autobuze de dimensiuni reduse, achiziţii făcute cu finanţare majoritar externă, prin Programul de Cooperare Elveţian – Român.
În paralel, sunt făcute demersurile necesare şi parcurse o mare parte din etape, pentru aducerea a încă 50 de autobuze electrice (mari şi mici), încât transportul public în comun va fi majoritar electric.