Proiectul de simplificare a procedurilor administrative şi reducerea birocraţiei, prin care cetăţenii vor putea solicita şi primi electronic documente importante, de la administraţia locală – Primăria Suceava, are un singur ofertant.
Primarul Ion Lungu a anunţat că licitaţia pentru implementarea proiectului de digitalizare APLICAT (Administraţie Publică Locală Informatizată şi Calitativă Aplicabilă Tuturor la Suceava), în valoare de 2.774.418 lei, a avut loc, dar a fost depusă o singură ofertă, cea a SOBIS Solutions SRL Sibiu.
„Sper ca oferta să fie eligibilă, să fie o firmă serioasă şi să putem trece la realizarea acestui proiect important pentru primărie, dar mai ales pentru cetăţeni, care vor putea obţine cu celeritate numeroase documente de la primărie, online”, a precizat primarul Sucevei, Ion Lungu.
În urma implementării proiectului se vor putea elibera electronic documente precum:
- certificate de urbanism,
- declaraţii de începere a lucrărilor de construcţie,
- certificat de atestare fiscală
- certificat de nomenclatură fiscală,
- abonamente de parcare,
- aprobare transport greu,
- programare online evidenţa persoanelor.
De asemenea, administraţia locală va fi dotată cu o serie de echipamente moderne, necesare pentru simplificarea procedurilor administrative şi eliberarea de documente online – scanere, echipamente de comunicaţii, servere şi programe de management documente.
Proiectul APLICAT are ca termen de implementare 24 de luni şi este finanţat din fonduri europene, în cadrul programului POCA - Programul Operaţional Capacitate Administrativă.