Autobaza fostei societăţi de transport public, TPS, de pe strada Traian Vuia, a reintrat în totalitate în proprietatea municipalităţii sucevene.
„Începând de miercurea trecută, Primăria Suceava este din nou proprietară pe activele de la TASA. Banii trebuiau achitaţi până în luna noiembrie, dar i-am dat ceva mai devreme, pentru că am încasat nişte rambursări pe fonduri elveţiene, iar banii puteau fi utilizaţi doar pentru investiţii”, a anunţat primarul Sucevei, Ion Lungu.
Decizia de recuperare a clădirilor fostului TPS, de la TASA, a fost luată în şedinţa de Consiliu Local din ianuarie 2019, când a fost desemnată şi o comisie cu nouă membri, din care cinci consilieri locali, pentru a negocia cu TASA Suceava.
Valoarea finală de achiziţie a fost de 460.000 de euro, preţul iniţial, solicitat de TASA, fiind de 650.000 de euro.
„Eu zic că se merită, pentru că lucrurile încep să se lege. Noi dezvoltăm acum o divizie de transport electric a societăţii de transport public local în Burdujeni Sat, iar la sediul de pe Traian Vuia ne dorim să fie baza transportului în comun al zonei metropolitane”, a adăugat edilul sucevean.
Societatea comercială Transporturi Auto SA, deţinută de Ilie Carabulea, patronul Atlassib Holding, a cumpărat respectivele clădiri în 2005, când au fost scoase la licitaţie de Finanţele Publice, pentru recuperarea unor debite de 46 de miliarde de lei vechi, pe care TPS le avea de plătit către bugetul statului.
Achiziţia s-a făcut cu 5,5 miliarde de lei vechi, dar nu a cuprins şi terenul de sub clădiri, care aparţine Primăriei Suceava, încât, pentru mulţi ani, a existat un litigiu în instanţe între municipalitate şi Atlassib.
Disputele s-au soluţionat în cele din urmă prin plata de către TPL a unei chirii lunare pentru utilizarea clădirilor fostului TPS, în vreme ce TASA plătea municipalităţii impozit pentru terenul de sub clădiri.
Achiziţia clădirilor autobazei în care TPL era chiriaş permite efectuarea de reparaţii şi investiţii absolut necesare pentru funcţionarea mai bună a transportului public local, care se doreşte a fi transformat în unul metropolitan, prin care autobuzele TPL să asigure transportul de călători în toate localităţile învecinate cu municipiul Suceava.