Deputatul PNL de Suceava Ioan Balan a criticat extrem de dur activitatea Guvernului în ceea ce priveşte investiţiile în infrastructură şi a cerut imperativ începerea unor lucrări care să permită fluidizarea traficului în Bucovina.
Ioan Balan a arătat că incompetenţa guvernelor PSD care s-au perindat la conducerea României în ultimii 7 ani se reflectă în lucrările de la şoseaua de centură a municipiului Suceava.
„Varianta ocolitoare a municipiului Suceava va intra cu siguranță în cartea recodurilor pentru că, abia acum, după mai bine de 10 ani de când au început lucrările, aceasta se apropie de finalizare. Şapte ani le-a luat guvernelor PSD să termine cei 15% cât mai rămăsese de construit din această șosea de centură. Cred că PSD urăște modernizarea întregii Moldove, atâta vreme cât Parlamentul a adoptat o lege pentru construcția Autostrăzii Unirii încă de anul trecut, iar ea a rămas în continuare tot în proiect, desenată pe hârtii”, a arătat Ioan Balan.
Parlamentarul liberal şi-a exprimat scepticismul că CNAIR îşi va respecta promisiunea şi va finaliza lucrările la cei câţiva kilometri din ruta ocolitoare a Sucevei.
„Pentru că cea mai mare parte a drumurilor naționale trec prin centrul localităților și fac un calvar atât viața locuitorilor din aceste localități, cât și a șoferilor care le tranzitează, solicit CNAIR să demareze imediat construirea centurilor ocolitoare pentru orașele Fălticeni, Gura Humorului, Câmpulung Moldovenesc și Vatra Dornei. Nu sunt investiții uriașe, dar impactul lor ar fi unul uriaș pentru toată Regiunea de Nord-Est. Toate detaliile tehnice din legislația actuală justifică necesitatea economică a construirii acestor șosele de centură, prin care traficul de tranzit să nu mai treacă prin centrul orașelor. Fiecare din cele patru orașe întrunește condițiile din Normele tehnice privind stabilirea clasei tehnice a drumurilor publice, care recomandă, pentru aceste sectoarele de drum cu valori ale traficului rutier cuprins între 8.001 și 16.000 vehicule fizice, construirea unor drumuri expres sau a unor drumuri cu patru benzi de circulaţie”, a mai spus Ioan Balan.
Deputatul sucevean este convins că aceste lucrări de infrastructură ar debloca în interior cele patru orașe și ar scurta timpul de deplasare al autovehiculelor care nu mai merg cu 30-50 km pe oră prin oraș și care nu mai așteaptă la semafoare.
„Banii pentru construirea acestor centuri rutiere nu ar trebui să fie o problemă, în condițiile în care România mai poate solicita de la Comisia Europeană peste 6 miliarde de euro, bani nerambursabili. Când PNL va veni la guvernare, primele proiecte de investiții pe care le voi promova vor fi cele privind construirea celor 4 variante ocolitoare și voi susține ca la Autostrada Moldovei și la Autostrada Unirii să se lucreze 24 de ore pe zi”, a concluzionat Ioan Balan.