Programul de educație digitală Digitaliada, care își propune încurajarea folosirii tehnologiei în școli, pentru îmbunătățirea performanței elevilor, se extinde și cu ajutorul profesorilor suceveni.
Constantin Ichim, director și profesor de TIC – Tehnologia Informației și a Comunicațiilor - la Școala Gimnazială “Samson Bodnărescu”Gălănești, Suceava, a lucrat la dezvoltarea Ghidurilorde predare a informaticii și tehnologiei informaticii cu ajutorul metodelor digitale, clasa a V-a și clasa a VII-a, în cadrul acestui program.
“Munca la ghidurile Digitaliada a reprezentat un efort creator prin care mi-am dorit să sprijin interesul constant al colegilor profesori de TIC de a facilita învățarea digitală, de a le oferi un punct de plecare în realizarea unor activități didactice personalizate. Procesul de învățare este continuu, astfel că orice achiziție formală, informală, nonformală, digitală poate reprezenta un plus în dezvoltarea unei competențe, în evoluția profesională, iar dacă experiența de învățare va fi transmisă elevilor, atunci scopul de a progresa în educație va fi atins”, a menționat Constantin Ichim.
Opt ghiduri pentru predarea matematicii și TICla clasele de gimnaziu vin cu recomandări pentru profesorii care doresc să integreze în metodele lor de predare resurse digitale. Aceștia primesc indicații cu privire la utilizarea aplicațiilor la clasă, în timpul orelor de curs, bazate pe curricula oficială a Ministerului Educației.
Metodele de predare moderne
Totodată, Fundația Orange, care a lansat Digitaliada, a anunțat publicarea a peste 350 de noi materiale digitale educaționale în limba română pe platforma națională Digitaliada.
Un număr mare de profesori și directori și-au exprimat interesul de a-și transforma școlile și metodele de predare pentru a fi adaptați cerințelor prezentului, iar noile resurse publicate vin în întâmpinarea acestora.
Materialele oferă îndrumări pentru adaptarea la noile tendințe de predare cu ajutorul tehnologiei digitale.
„Cu ajutorul testelor în format digital, feedback-ul este instant, și atunci profesorul vede cât de mult au înțeles elevii din ora respectivă și poate reorganiza ora în funcție de asta. Totodată, dacă un elev a fost absent, poate să continue cu materia și rezolvă exercițiile sau testul acasă, iar profesorul vede rezultatul obținut. Utilizarea aplicațiilor la clasă și a resurselor educaționale, în general, au creat un climat școlar mult mai cald pentru elevi, iar aceștia sunt mult mai activi la oră, sunt dornici să cunoască mai mult”, a arătat Adina Roșca, expert educațional Digitaliada.
Reamintim că tot prin intermediul Digitaliada, elevii de la școlile gimnaziale din Putna și Gălănești au început noul an școlar cu un laborator digital complet echipat, cu materiale digitale educaționale pentru matematică și informatică și cu profesori instruiți pentru a utiliza metode digitale interactive la clasă, în procesul de predare-învățare. La nivel național, 50 de școli gimnaziale din mediul rural beneficiază de echipamente și conținut educațional digital pentru orele de matematică și informatică.