Preşedintele Consiliului Judeţean Suceava, Gheorghe Flutur, îi solicită în mod expres ministrului Transporturilor, Răzvan Cuc, construirea a cinci şosele ocolitoare pentru fluidizarea traficului în judeţ. Flutur i-a transmis în acest sens o scrisoare ministrului Transporturilor, în care îi cere să ia urgent în calcul construcţia celei de-a doua şosele de centură a municipiului Sucevei, până la Salcea, spre Botoşani, şi a unor variante pentru ocolirea municipiilor Fălticeni, Câmpulung şi Vatra Dornei şi a oraşului Gura Humorului.
„Mai întâi vreau să spun că am intrat în posesia recensământului de trafic din 2015, pe care l-am actualizat la sugestia specialiştilor cu o majorare de 10%. Acest recensământ care e făcut conform normelor de clasare a drumurilor naţionale şi conform ordinului 1295/2017 arată câteva lucruri foarte îngrijorătoare pentru judeţul Suceava. Pentru DN 2, mai exact drumul care vine dinspre Bucureşti şi ajunge la Siret, prin Fălticeni şi Suceava, potrivit recensământului de trafic, pe el trec zilnic peste 10.000 de vehicule. Asta înseamnă pe an peste 3,7 milioane de vehicule”, a declarat Flutur. El a arătat că această situaţie clasează DN 2 în drum de categoria tehnică a doua, care necesită patru benzi de circulaţie.
Flutur a adăugat că DN 17 este al doilea drum important din judeţul Suceava, de la Suceava spre Vatra Dornei, circulat de peste 8.500 de vehicule pe zi, adică peste 2,7 milioane de maşini, ceea ce înseamnă că şi această rută ar trebui să aibă obligatoriu patru benzi de circulaţie. „Având în vedere situaţia din ultimii ani, mai ales în sezoanele de vârf, pentru că din recensământ rezultă că în iulie-august sunt cu mult peste 10.000 şi 8.500 de maşini pe zi, propunem două direcţii de acţiune Ministerului Transporturilor. În primul rând să ia în calcul urgent construcţia a cinci şosele ocolitoare şi în al doilea rând să găsească soluţii pentru grăbirea construirii drumului expres Nord-Sud şi a autostrăzii Est-Vest, care să lege Suceava de vestul României”, a spus Flutur. El a arătat că pentru variantele ocolitoare există deja documente în arhiva Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere.
Flutur a prezentat proiectele pentru cele cinci şosele de centură
Legat de a doua şosea de centură a Sucevei, Gheorghe Flutur a spus că aceasta ar trebui să pornească dinspre Fălticeni, spre la staţia de 110 Kw, iar propunerea este să treacă peste râul Suceava şi să iasă în şoseaua aeroportului, pe DN 29 Suceava-Botoşani. „Asta ar ajuta, pe lângă actuala şosea de centură, care în sfârşit se finalizează, să deblocăm traficul din Suceava, mai ales pentru o zonă foarte aglomerată care înseamnă Salcea, Dumbrăveni, Ipoteşti şi drumul spre Botoşani”, a spus Flutur, care a adăugat că lungimea celei de-a doua şosele de centură ar fi de 7,4 km.
El a adăugat că varianta ocolitoare a municipiului Fălticeni există în arhivele Ministerului Transporturilor, iar rugămintea sa este să se găsească soluţii urgente de finanţare, fie din bani europeni, fie din fonduri guvernamentale. Această variantă de ocolire, cu o lungime de 8,7 kilometri, porneşte din drumul care vine dinspre Suceava, din zona lacurilor de la intrarea în Fălticeni, ocoleşte prin zona Rădăşenilor şi ajunge la intersecţia de la Spătăreşti, cu legătură în drumurile spre Cornu Luncii şi Bucureşti.
Gheorghe Flutur a precizat că varianta de ocolire pentru Gura Humorului este extrem de importantă pentru acest oraş având în vedere că este una dintre cele mai aglomerate localităţi. „Sunt blocaje şi câteodată faci două ore să traversezi oraşul. „Propunerea făcută de primărie este o rută de la giratoriul de la Păltinoasa, spre Gura Humorului, se face o variantă de ocolire pe malul stâng al Moldovei, se vine prin zona fostului depozit de deşeuri, se traversează pârâul Humor şi drumul care merge la Voroneţ şi se iese undeva la intrare în Frasin. Şoseaua de centură a oraşului Gura Humorului ar urma să aibă 7,5 km”, a declarat preşedintele CJ Suceava.
El a adăugat că pentru Câmpulung Moldovenesc sunt două variante de ocolire. „Avem o variantă care este a celor de la CNAIR, care ar urma să fie pe undeva pe la baza pârtiei de schi şi să iasă pe la Pojorâta. E o variantă mai greu de executat, cu o lungime de 18,7 km. Dar mai este şi o variantă a celor din municipiul Câmpulung Moldovenesc, de 10,5 km, pe malul stâng tehnic al râului Moldova, de la podul Bucătar care să urce undeva în zona Sadova”, a explicat Flutur.
El a mai declarat că şi în cazul variantei de ocolire a municipiului Vatra Dornei documentaţia se află la CNAIR. „Aici este vorba de o variantă de ocolire de 3,8 km, care necesită două tuneluri. Este vorba de construcţia unui tunel mai scurt, cu o lungime de 207 metri, şi a unui tunel de 2.280 de metri. Sigur că ar fi o variantă care ar ocoli municipiul Vatra Dornei şi care ar scurta foarte mult drumul spre Bistriţa”, a declarat şeful administraţiei judeţene.
Nu în ultimul rând, el a spus că din punctul său de vedere cea mai mare urgenţă în dezvoltarea judeţului Suceava este găsirea de soluţii pentru fluidizarea traficului, din acest motiv fiind trimise aceste solicitări către Ministerul Turismului.