Şase autoturisme Dacia ale unor colecţionari români au participat în localitatea La Douze din Franţa, în perioada 6-9 septembrie, la un eveniment retro de gală dedicat marcării a jumătate de secol de la producerea maşinii Renault 12. Printre ei s-a aflat şi suceveanul Dănuţ Crainiciuc, care a expus în faţa unui numeros public şi a 130 de colecţionari autoturismul Dacia 1300 cu seria de şasiu 00002, din primul an de fabricaţie - 1969. În urma arbitrajului internaţional, maşina lui Crainiciuc a primit titlul de „Best of show”, cea mai importantă distincţie a evenimentului.
Pentru cine nu ştie, Dacia 1300, maşina simbol a românilor, a fost fabricată după modelul Renault 12, în primii ani de fabricaţie cele două maşini fiind practic identice, doar cu simbolurile de marcă diferite.
Mai mult, având în vederea înţelegerea din 1969 dintre autorităţile române şi cele franceze, Dacia 1300 a fost lansată înainte de Renault 12, astfel că, mergând pe acest raţionament, cea mai veche Dacia 1300 păstrată, cea a suceveanului Dănuţ Crainiciuc, este şi cel mai vechi Renault 12 care se păstrează.
Maşina suceveanului a primit distincţia de „Best of show” pe de parte pentru valoarea de serie (a doua maşină scoasă pe poarta uzinei, în condiţiile în care prima s-a pierdut la un centru de fier vechi acum mulţi ani), dar şi pentru că este restaurată până la ultimul detaliu, fapt remarcat de membrii juriului.
Dănuţ Crainiciuc s-a declarat foarte onorat de distincţie, subliniind că este foarte mândru de faptul că i-a bătut pe francezi la ei acasă. El s-a arătat mândru de cât de multe felicitări a primit de la francezi şi a spus că are tot mai mult senzaţia că este mai apreciat peste hotare decât în România pentru nivelul la care a ajuns cu pasiunea sa pentru Dacia 1300.
Suceveanul nu este singurul colecţionar român onorat în Franţa, la jubileul Renault 12. Au mai fost distinşi Horaţiu Popa, locul 1, categoria Renault 12, Cezar Popescu, locul 1, categoria Dacia, Andrei Dorobanţu, locul 2, categoria Dacia (cu Dacia Sport), Mihai Zgardan, locul 1, categoria Renault 12 Gordini.
Maşinile colecţionarilor români deplasate în Franţa au fost modelele Dacia 1300, Renault 12, Renault 12 break, Dacia Sport şi Renault 12 Gordini.
Maşinile au fost duse din România în Franţa cu o autoplatformă, iar colecţionarii s-au deplasat cu avionul, până la Paris, şi apoi cu un microbuz. Parte din costuri au fost suportate de Retromobil Club România, iar restul de colecţionari din bugetele proprii.