Lucrările de modernizare capitală a DN 18 Suceava-Maramureş, care tranzitează judeţul nostru prin comunele Ciocăneşti şi Cârlibaba, au ajuns foarte aproape de final. Practic, în momentul de faţă nu mai există porţiuni unde este de turnat strat de asfalt şi mai este de lucrat doar la marcaje rutiere, după care se vor efectua testele finale.
Managerul de proiect al şantierului, Vasile Strâmbeanu, ne-a declarat, ieri, că pe lotul III (adică de la limita cu Maramureşul, din Pasul Prislop, şi până la Valea Stânei, comuna Cârlibaba), marcajele şi semnalizarea sunt finalizate, mai fiind de făcut doar testele finale pentru recepţie. În principiu, pe acest lot recepţia finală este o chestiune de zile.
Şi pe lotul IV (de la Valea Stânei - Cârlibaba şi până la intersecţia cu Iacobeni, prin Ciocăneşti) s-a finalizat tot ce a însemnat strat de asfalt, inclusiv cel de uzură. De săptămâna viitoare se va trece la semnalizare verticală şi orizontală şi la lucrări de amenajare parcări, înainte de testele finale. Oricum cert este că pe DN 18 se circulă acum în condiţii foarte bune, iar constructorul va închide şantierul în această toamnă, cel mai probabil luna viitoare.
Reprezentanţi de la Compania de Administrare a Infrastructurii Rutiere se află în aceste zile pe şantier, pentru ultimele discuţii şi detalii de stabilit înainte de recepţie.
Pe ambele tronsoane ale DN 18 lucrează un consorţiu format din trei firme (SC Autotehnorom SRL, SC Opr Asfalt SRL şi SC Rutier-Conex XXI SRL).
DN 18 a fost cunoscut timp de foarte mulţi ani ca unul dintre cele mai proaste drumuri naţionale din ţară. Ciocăneşti şi Cârlibaba au pierdut foarte mult în ultimii ani, din punct de vedere economic, din cauza stării drumului.
Drumul trebuia modernizat încă din 2011, însă lucrările au tot fost amânate, chiar dacă s-a făcut licitaţie şi a existat o firmă câştigătoare. Este vorba de compania israeliană Shapir, care nu a mai lucrat efectiv la drum niciodată.
Lucrările au început serios abia din luna mai 2017.