Începând cu luna noiembrie 2017, la Școala Gimnazială ,,George Voevidca” din Câmpulung Moldovenesc activează Clubul de robotică WizKids, ca urmare a derulării Proiectului european Erasmus+, denumit „Integrarea resurselor educaționale în educație”.
Trei parteneri sunt implicați în proiect: ”Amber Initiative” - Marea Britanie (coordonator), Școala Gimnazială „George Voevidca” – România și Osnovno uchilishte „Boris Trajkovski” – Republica Macedonia de Nord.
Acest proiect are ca scop încurajarea și susținerea elevilor pasionați de tehnologie și programare în realizarea proiectelor de robotică.
Beneficiarii proiectului sunt 32 de elevi și 12 profesori din România și Macedonia, atât comunicarea dintre parteneri, cât și activitățile de proiect realizându-se în limba engleză.
Proiectul urmărește creșterea gradului de conștientizare și utilizare a noilor tehnologii, integrarea lor în procesul de învățare și dezvoltarea abilităților digitale ale elevilor.
„De asemenea, prin utilizarea kit-urilor Arduino Uno promovăm predarea tip <learning by doing>, deoarece elevii pot vedea imediat rezultatul muncii lor și pot crea singuri proiecte utile. În colaborare cu profesorii, elevii identifică domeniile din programa de învățământ care ar putea beneficia de dezvoltarea dispozitivelor Arduino pentru a sprijini procesul de învățare (fizică, chimie, matematică, biologie, muzică). Pentru a putea rezolva cu succes o sarcină de lucru, de exemplu construirea unui robot care să parcurgă un labirint, elevilor le sunt necesare cunoștințe aplicate de matematică, fizică, inginerie și programare”, au menționat prof. Lăcrămioara Băcanu, prof. Alina Roxana Pasinciuc și prof. Daniela Stanciu, cadre didactice implicate în proiect.
Pregătirea materialelor de învățare, a tutorialelor și a videoclipurilor, dotarea școlii cu 25 de kit-uri Arduino, toate au intrat în responsabilitatea coordonatorului ”Amber Initiative” din Marea Britanie. Activitățile au abordat următoarele teme: principiile de bază ale electronicii, proprietățile curentului electric, funcționarea componentelor electronice de bază (rezistențe, diode, tranzistori, condensatori). Proiectul a continuat cu ”Ce este Arduino?”, „Cum funcționează?”, ”Din ce este compusă plăcuța Arduino?” și ”Ce rol au componentele acesteia?”. Comandarea plăcuțelor Arduino din calculator printr-o aplicație desktop, discutarea noțiunilor de bază ale programării bazat pe C, astfel încât toți elevii să înțeleagă cum funcționează un program, au reprezentat alte teme de discuție.
Mobilități în Marea Britanie
Mobilitățile în Marea Britanie, Plymouth, la coordonatorul de proiect ”Amber Initiatives”, s-au desfășurat în lunile martie - aprilie 2019 și au avut ca scop fixarea cunoștințelor, dobândirea de cunoștințe noi (lipirea componentelor electonice, programare în C), construirea și programarea roboților, concursul de parcurgere de către roboți a unui traseu cu diverse obstacole, în mod autonom și contracronometru.
Primul grup de 8 elevi din clasa a VII-a a fost însoțit de profesoara de biologie Alina Roxana Pasinciuc și de profesoara de engleză Daniela Stanciu. Al doilea grup de 8 elevi din clasa a VI-a a fost însoțit de profesoara de fizică Lăcrămioara Băcanu.
„Activitățile Clubului de robotică WizKids din școala noastră sunt pentru elevi și profesori deosebit de provocatoare și interesante, elevii vin cu plăcere, deoarece participarea lor este voluntară. Prin utilizarea Arduino, elevii își dezvoltă atât competențele algoritmice și de programare, de limbă engleză, cât și învățarea prin descoperire, căutând online soluții la problemele pe care le întâmpină sau alte informații pe care să le folosească ulterior. Mulțumim Amber Initiatives, doamnei Svetlana Toupnikov, echipei de lucru și voluntari, Yuri, Michael, Sergiu, pentru acest proiect minunat, pentru toate activitățile desfășurate și pentru momentele de neuitat petrecute împreună în Plymouth”, au mai transmis cele trei cadre didactice.