Compania de transport public pe calea ferată experimentează parcă tot mai des o anomalie care ar fi eliminată în doi timpi şi trei mişcări într-o ţară normală. Să ai cerere imensă de bilete şi să nu fii în stare să mai găseşti vagoane disponibile, practic că alungi o mare masă de călători, aceasta pare a fi definiţia managementului dezastruos.
Cel mai la îndemână exemplu, care a afectat foarte mulţi suceveni în această perioadă, este cel al trenului InterRegio Suceava-Mangalia. Acest tren nu a avut acum, în plin sezon, mai mult de şapte-opt, maximum nouă vagoane. Efectul este că oamenii care merg să îşi cumpere bilete de tren chiar şi cu câteva zile înainte de plecare, primesc un răspuns halucinant: nu mai este nici un loc disponibil, nici la clasa a II-a, nici la clasa I, iar despre cuşetă nici nu se poate vorbi, locurile fiind date imediat ce sunt scoase la vânzare, cu 30 de zile înainte de plecarea trenului.
Oameni care au dorit să plece spre Litoral cu trenul în perioada 13-18 august s-au trezit că nu au cu ce ajunge, cel puţin pe varianta de tren direct.
Ca exemplu concret, în urma sesizărilor sucevenilor, am căutat pe site-ul CFR Călători bilete la trenul Suceava-Mangalia pentru serile de 16, 17, 18 sau 19 august. La toate cele patru curse, mesajul a fost acelaşi: „La acest moment trenul nu are locuri disponibile”.
Situaţia nu este mai roză nici pentru zilele următoare. Mai sunt foarte puţine locuri disponibile, care se vor epuiza în scurt timp, în timp ce pentru unele zile deja nu mai există nici un loc disponibil. Deşi din exterior se vorbeşte foarte mult de numărul prea mare de studenţi cu gratuităţi care umplu trenurile, aceasta este o realitate doar parţial adevărată. Şi mai real este faptul că nu mai departe de acum doi sau trei ani, trenul Suceava-Mangalia, despre care vorbim, avea mult mai multe vagoane disponibile iar astfel de episoade, cu trenuri fără loc, erau rare. Practic, CFR-ul are acum mai mulţi călători (datorită studenţilor, dar nu numai, existând de exemplu cerere mare şi de la familiile care vor să se odihnească la cuşetă sau vagon de dormit în drumul spre Litoralul Mării Negre) însă mult mai puţine vagoane. Acum un an-doi, criza de locuri era doar la cuşete şi vagoane de dormit, însă acum aceasta se resimte acut la tot ce înseamnă loc în tren. Este păcat că nu se investeşte în vagoane tocmai acum când trenurile ar merge pline chiar dacă ar fi mai lungi şi asta nu doar pe garniturile de sezon spre Litoral.