Compania de transport public pe calea ferată experimentează parcă tot mai des o anomalie care ar fi eliminată în doi timpi și trei mișcări într-o țară normală. Să ai cerere imensă de bilete și să nu fii în stare să mai găsești vagoane disponibile, practic să alungi o mare masă de călători, aceasta pare a fi definiția managementului dezastruos.
Cel mai la îndemână exemplu, care afectează foarte mulți suceveni în această perioadă, este cel al trenului InterRegio Suceava-Mangalia. Acest tren nu a avut acum, în plin sezon, mai mult de șapte-opt vagoane, astfel că oamenii care merg să își cumpere bilete de tren chiar și cu câteva zile înainte de plecare primesc un răspuns halucinant: nu mai este nici un loc disponibil, nici la clasa a II-a, nici la clasa I, iar despre cușetă nici nu se poate vorbi, locurile fiind date imediat ce sunt scoase la vânzare, cu 30 de zile înainte de plecarea trenului.
Oameni care au vrut să plece spre Litoral cu trenul la acest sfârșit de săptămână s-au trezit că nu au cu ce ajunge, cel puțin pe varianta de tren direct.
Ca exemplu concret, în urma sesizărilor sucevenilor, am căutat pe site-ul CFR Călători bilete la trenul Suceava-Mangalia pentru serile de 16, 17, 18 sau 19 august. La toate cele patru curse, mesajul a fost același: „La acest moment trenul nu are locuri disponibile”.
Abia pe 20 august, mai erau disponibile 6 locuri la clasa I și unul la clasa a II-a. Asta vineri, la ora 14.00, însă acestea probabil că s-au epuizat în câteva ore. Și în zilele de săptămâna viitoare, mai sunt foarte puține locuri disponibile, care se vor epuiza în scurt timp. Deși din exterior se vorbește foarte mult de numărul prea mare de studenți cu gratuități care umplu trenurile, aceasta este o realitate doar parțial adevărată. Și mai real este că nu mai departe de acum doi sau trei ani, trenul Suceava-Mangalia, de care vorbim, avea mult mai multe vagoane disponibile, iar astfel de episoade, cu trenuri fără loc, erau rare. Practic, CFR-ul are acum mai mulți călători (datorită studenților, dar nu numai, existând de exemplu cerere mare și de la familiile care vor să se odihnească la cușetă sau vagon de dormit în drumul spre Litoralul Mării Negre), însă mult mai puține vagoane. Acum un an-doi, criza de locuri era doar la cușete și vagoane de dormit, însă acum aceasta se resimte acut la tot ce înseamnă loc în tren. Este păcat că nu se investește în vagoane tocmai acum, când trenurile ar merge pline chiar dacă ar fi mai lungi și asta nu doar pe garniturile de sezon spre Litoral.