Șoseaua de centură a municipiului Suceava, în lungime totală de 12,42 km, va fi în sfârșit finalizată. Ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, a fost, ieri, din nou pe șantier și s-a declarat foarte mulțumit de ritmul în care se lucrează și care garantează că în a doua parte a lunii viitoare ruta ocolitoare va fi dată în folosință, la 11 ani de la începerea lucrărilor.
„Ar trebui să fiți mândri de ce constructor este pe centura Sucevei și pe DN 18. Este un constructor care muncește foarte bine, iar în a doua jumătate a lunii septembrie vom veni să facem recepția, ca să dăm în trafic centura Sucevei”, a declarat, ieri, în conferință de presă, ministrul Transporturilor.
Totodată, Cuc a afirmat că și la șoseaua de centură a municipiului Rădăuți se lucrează în ritm accelerat și în aceste condiții sunt bune premise ca termenul asumat prin contract să fie devansat. „O să aveți o surpriză plăcută și pe centura Rădăuțiului. Am decalat trei luni și s-ar putea să fie alt termen pentru că, la fel ca și la centura Sucevei, este un antreprenor român foarte bun, care are un ritm de execuție alert”, a spus ministrul.
El nu a pierdut ocazia de a-i transmite președintelui liberal al Consiliului Județean Suceava, Gheorghe Flutur,„să se ducă pe obiectivele dânsului de investiții, să facă circ” și să lase drumurile naționale pe seama Ministerului Transporturilor și a Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere. „În timp ce alții făceau circ și puneau cu lopata nisip pe la roțile camioanelor, Guvernul PSD finalizează obiectivele și le dă în trafic, așa cum și-a asumat. Noi lucrăm la cele care aparțin de noi, le finanțăm și le finalizăm”, a mai afirmat ministrul Răzvan Cuc.
La această oră, asfaltarea șoselei de centură este aproape finalizată și se lucrează la montajul sistemului fotovoltaic de iluminat.
Termenul de finalizare a investiției este 17 septembrie 2019. Lucrările la cele două tronsoane care au fost lăsate de izbeliște au fost preluate pentru execuție de asocierea dintre SC Autotehnorom SRL, care este lider de proiect, SC Operațional Autoleasing SRL, SC Opr Asfalt SRL, Obras Publicas Y Regadios SA, SC Florconstruct SRL și SC Calcarul SA.
Reamintim că varianta de ocolire a Sucevei a fost proiectată în 2007 și a intrat în execuție în 2008. Unul dintre cele trei tronsoane ale șoselei de centură, în lungime de circa 5 km, a fost finalizat şi dat în folosinţă din martie 2015, în timp ce celelalte două tronsoane au fost abandonate ani de zile.
Valoarea iniţială a proiectului a fost de 67 de milioane de euro, suportată în întregime de Ministerul Transporturilor. În lei, valoarea investiţiei era de 220 de milioane de lei, rezultată din indicatorii tehnico-economici aprobați prin hotărâre de guvern. Ulterior, începând cu 2008, valoarea a început să crească, la un grad fizic de execuţie de 76% ajungând la 370 de milioane de lei. La final, pentru o șosea de 12,42 km, care are pe traseu 16 poduri şi 48 de podeţe, costurile se ridică la 417 milioane de lei.