Un tir care a rămas blocat peste calea ferată, în Rădăuţi, a oprit trenul „Săgeata Albastră” care a plecat din Suceava ieri dimineaţă la ora 8.10, spre Putna. Incidentul s-a petrecut la trecerea la nivel cu calea ferată din apropierea fostei fabrici de spirt, aproape de staţia Rădăuţi - Gara Mică. Semiremorca a rămas practic suspendată la trecerea la nivel cu calea ferată, după ce se pare că a agăţat acostamentul. Mecanicul trenului care venea dinspre Dorneşti a fost nevoit să oprească.
Trenul R 5623 Suceava – Putna (cel plecat la 8.10 din Suceava) a înregistrat o întârziere de 51 de minute. Şi trenul R 5624 Putna-Suceava, aceeaşi garnitură, care urma să plece din Putna imediat după sosirea din Suceava, a acumulat întârziere.
Trenurile Suceava-Putna, reintroduse în circulaţie din luna august a anului trecut, şi care se bucură de un succes incontestabil, având un grad de ocupare bun, au fost implicate în mai multe incidente de acest gen, inclusiv în accidente, lovind maşini ai căror şoferi nu s-au asigurat suficient la trecerile la nivel cu calea ferată. Cel mai grav a fost accidentul petrecut la finele lunii mai a acestui an, când automotorul care circula pe relaţia Suceava-Putna a lovit un autotren încărcat cu cherestea, care traversa linia, între Dorneşti şi Rădăuţi, patru călători din tren fiind răniţi. Chiar dacă şoferii sunt singurii vinovaţi de aceste accidente, cel puţin după legislaţie, cert este că măcar unele din trecerile la nivel cu calea ferată ar trebui să fie dotate cu mai mult decât indicatorul Crucea Sf. Andrei. Cei de la CFR Infrastructură au anunţat că au un proiect privind montarea de semibariere la trei treceri la nivel cu calea ferată.
Cele trei treceri care ar urma să aibă semibariere sunt următoarele: DN 2H, lângă Halta Rădăuţi, Gara Mică, trecerea la nivel cu Calea Bucovinei, DN 17A, la ieşirea din Rădăuţi spre Marginea, şi DN 2H între Rădăuţi şi Gălăneşti. Rămâne de văzut şi când se va pune în practică acest proiect care este fără îndoială necesar.