Obţinerea finanţării din fonduri europene pentru implementarea unui proiect de digitalizare a unora dintre activităţile Primăriei Suceava, astfel încât documentele să poată fi solicitate şi emise online, a stârnit temeri în rândul unora dintre salariaţi, că după implementarea acestuia îşi vor pierde locurile de muncă.
Proiectul APLICAT (Administraţie Publică Locală Informatizată şi Calitativă Aplicabilă Tuturor la Suceava), în valoare de 2.774.418 lei, a fost depus pentru finanţare din fonduri europene, în cadrul programului POCA - Programul Operaţional Capacitate Administrativă, iar semnarea contractului de finanţare s-a făcut luni, la Bucureşti.
„Următoarea etapă este cea de scoatere la licitaţie. Am văzut chiar şi în primărie părerile unora, că dacă facem acest proiect vor fi daţi oameni afară. Nu se întâmplă asta, pentru că noi avem deja 90 de posturi vacante, faţă de câte avem stabilite prin lege – 762 de posturi, dar e posibil să fie nevoie de anumite redistribuiri, după ce se va face o analiză a atribuţiilor fiecăruia. Proiectul nu a fost făcut pentru a da oameni afară, ci pentru ca sucevenii să aibă anumite facilităţi şi să fie mulţumiţi, obţinând documentele online şi în timp cât mai scurt, fără să se mai deplaseze la sediul primăriei. Chiar şi la emiterea electronică a documentelor, astea nu se fac singure, ci trebuie prelucrate tot de angajaţi, care trebuie să le verifice, să le completeze, să le transmită solicitanţilor şi să le urmărească în timp”, a explicat primarul Sucevei, Ion Lungu.
Perioada de implementare a proiectului este de 24 de luni de la atribuirea licitaţiei, iar la finalul acestei perioade se va face o analiză a activităţii celor implicaţi, iar atunci, dacă se va constata că anumite persoane nu au atribuţii, vor fi redistribuite în cadrul primăriei, în conformitate cu legislaţia în vigoare.
În urma implementării proiectului se vor putea elibera electronic documente precum certificate de urbanism, declaraţii de începere a lucrărilor de construcţie, certificate de atestare fiscală, certificate de nomenclatură fiscală, eliberarea de abonamente de parcare, aprobări pentru transport greu. De asemenea, vor putea fi făcute programări online la Evidenţa Persoanelor
În cadrul proiectului, administraţia locală va fi dotată cu o serie de echipamente moderne, necesare pentru simplificarea procedurilor administrative şi eliberarea de documente online – scanere, echipamente de comunicaţii, servere şi programe de management documente.