Decapările de pe DN 18, care leagă Suceava de Maramureş, pe porţiuni pe care abia se turnase stratul de uzură, nu sunt considerate o problemă de constructor, care ne-a contactat pentru a ne explica cum stau lucrurile din punctul său de vedere.
Reacţia vine după ce am relatat în cotidianul nostru că între porţiunea de intrare în judeţ dinspre Maramureş şi Cârlibaba, unde se turnaseră integral straturile de asfalt, inclusiv ultimul, cel de uzură, s-au făcut decapări. Este vorba de mai multe porţiuni importante, de câteva sute de metri, unde asfaltul a fost ras, pentru a fi returnat. Imediat, firesc, şoferii care au circulat pe acest drum s-au întrebat cum este posibil ca un asfalt nou-nouţ să fie stricat de constructor, pentru a fi înlocuit.
Managerul de proiect al şantierului, Vasile Strâmbeanu, ne-a declarat, ieri, că a fost vorba de „intervenţii locale în vederea realizării unui substrat corespunzător pentru execuţia lucrărilor de marcaj rutier în zonele umbroase”. El a arătat că s-a ajuns la concluzia că în acele zone umbroase marcajul nu ar prinde foarte bine, astfel că s-a preferat această variantă pentru încadrarea în normele de calitate, chiar dacă mai costisitoare.
Aceste lucrări sunt de pregătire a tronsonului III (adică de la limita cu Maramureşul, din Pasul Prislop, şi până la Valea Stânei, comuna Cârlibaba) pentru recepţia lucrărilor.
Vasile Strâmbeanu, reprezentant al firmei sucevene Autotehnorom, a mai făcut următoarele precizări: „Menţionăm că lucrările de marcaj rutier sunt costisitoare, iar necesitatea unor intervenţii ulterioare ar creşte semnificativ costurile antreprenorului. În acelaşi context se desfăşoară lucrări de remedieri la nivelul parapetului de siguranţă deteriorat de participanţii la trafic şi de lucrările de exploatări forestiere, lucrări de decolmatări şanţuri şi podeţe. Având în vedere faptul că lucrările executate pe contractul sus menţionat sunt în exploatare şi funcţionale, acestea desfăşurându-se în trafic, intervenţiile realizate sunt absolut normale, încadrându-se în categoria lucrărilor de întreţinere. De menţionat că pentru întreaga perioadă, până la recepţia la terminare a lucrărilor, costul acestor lucrări de întreţinere va fi în întregime suportat de antreprenor”.
Practic, în momentul de faţă, drumul este în gestiunea celor care lucrează şi nu a Companiei de Administrare a Infrastructurii Rutiere.
Pe ambele tronsoane ale DN 18 lucrează un consorţiu format din trei firme (SC Autotehnorom SRL, SC Opr Asfalt SRL şi SC Rutier-Conex XXI SRL).
Al doilea lot din judeţul Suceava - IV (de la Valea Stânei - Cârlibaba şi până la intersecţia cu Iacobeni, prin Ciocăneşti) este şi el în mare parte realizat, însă mai sunt ceva lucrări. Pe acest lot termenul asumat este finele lunii august a acestui an.
Per ansamblu, acum, DN 18 se prezintă foarte bine. Cel mai important este însă ca lucrările de acum să fie şi de calitate, pentru ca drumul aflat într-o zonă sensibilă, de munte, la altitudine destul de ridicată, să reziste cât mai mult.