La finele săptămânii trecute, Universitatea „Ştefan cel Mare” din Suceava a lansat un proiect în valoare de peste 1.400.000 de euro, fonduri europene, care urmăreşte creşterea calităţii programelor de studii (prin formarea resursei umane) şi promovarea culturii antreprenoriale în rândul studenţilor.
Lider de proiect este Universitatea „Ştefan cel Mare” din Suceava, care are ca parteneri Universitatea de Medicină şi Farmacie „Gr. T. Popa" din Iaşi, Universitatea din Craiova, Universitatea „Danubius" din Galaţi, Universitatea „Vasile Alecsandri" din Bacău, dar şi o firmă, SIVECO Romania SA Bucureşti.
Prezent la lansare, prof. univ. dr. ing. Mihai Dimian, prorector USV, a prezentat necesitatea dezvoltării şi adaptării permanente a programelor de studii la dinamica pieţei muncii, precum şi la profilul actual al absolvenţilor de liceu, inclusiv prin folosirea noilor tehnologii informaţionale şi de comunicaţii.
Dimian a subliniat şi preocuparea universităţii sucevene pentru dezvoltarea culturii antreprenoriale a studenţilor, dar şi a profesorilor, atât în cadrul programelor de studii, cât şi prin activităţile extracurriculare. Acest nou proiect european cu orientare antreprenorială coordonat de USV oferă oportunităţi de dezvoltare pentru trei regiuni ale României, sprijinind financiar peste 200 de tineri din grupuri vulnerabile pentru finalizarea studiilor.
Reprezentanţii proiectului „Creşterea calităţii programelor de studii universitare prin formarea resursei umane şi promovarea culturii antreprenoriale în rândul studenţilor” – ProForm au menţionat că acesta are ca obiectiv combaterea abandonului universitar şi creşterea atractivităţii învăţământului terţiar în cadrul a cinci universităţi, prin intermediul unui pachet complex de acţiuni.
Managerul de proiect, şef lucrări doctor Iuliana Chiuchişan, a menţionat că prin acest proiect 83 de profesori, dintre care 20 de la USV, vor dobândi competenţe profesionale adaptate sistemelor moderne de educaţie şi vor fi mai pregătiţi să-şi îndeplinească rolul social.
441 de studenţi, dintre care 100 de la USV, vor absolvi învăţământul terţiar universitar cu un bagaj de cunoştinţe, aptitudini şi competenţe care să le permită angajarea, iar alţi 200 de studenţi, 40 de la USV, din grupuri vulnerabile (din mediul rural/de etnie romă/CES), vor fi sprijiniţi, prin acordarea unor burse, să finalizeze programul de studii la care au fost înscrişi.
De asemenea, cinciinstituţii de învăţământ superior, din regiuni mai slab dezvoltate ale României, îşi vor îmbunătăţi ofertele educaţionale cu un curs modern, atractiv, care oferă studenţilor posibilitatea de a dobândi un set de competenţe utile pentru viaţa profesională.
Fiecare universitate parteneră va elabora un curs antreprenorial cu componentă aplicativă şi îl va pilota cu studenţii din anii terminali ai studiilor de licenţă. Digitalizarea parţială a cursului antreprenorial va permite profesorilor utilizarea metodelor moderne şi flexibile de predare, de tip e-learning, conducând astfel la creşterea atractivităţii şi a dimensiunii practice a ofertelor educaţionale.