Ministrul Educaţiei, Ecaterina Andronescu, a arătat, în cadrul unei conferinţe de presă, că o îngrijorează diferenţele mari între notele iniţiale şi notele după soluţionarea contestaţiilor de la bacalaureat, menţionând totodată că şi numărul foarte mare de note modificate reprezintă un „semnal de alarmă”.
Aceasta a făcut o serie de propuneri pentru ca aceste situaţii să nu se mai producă pe viitor, susţinând şi sancţionarea profesorilor care au notat greşit elevii, cel mai des în defavoarea acestora.
Andronescu a menţionat că profesorii care au greşit nu ar trebui să mai participe la corectarea tezelor în următorii ani pentru că ”trebuie să fim exigenţi, când este vorba de soarta copiilor, nu ne putem juca în felul acesta”.
De asemenea, Andronescu a vorbit şi despre o modificare a structurii subiectelor de la bacalaureatul, readucând în discuţie introducerea testelor de tip grilă, subiect ce a iscat un scandal uriaş la începutul acestui an.
Andronescu a dat exemplul Universităţii Politehnica Bucureşti, unde se practică examenele de tip grilă de mulţi ani şi unde numărul contestaţiilor este foarte mic.
”Cu itemi obiectivi nu vom mai ajunge în acele situaţii (n.r. - multe note modificare şi diferenţe mari între note) şi va trebui să mergem în această direcţie. S-ar putea să îi supărăm pe unii dintre profesori. Ok, o să stăm de vorbă şi o să le explicăm că este calea către care trebuie să mergem. Foarte mulţi profesori spun că nu se poate la disciplina X să dăm examen pe itemi obiectivi. Dar testele Cambridge, Oxford se dau pe itemi obiectivi şi nu are nimeni nici o problemă cu corectitudinea acestor examene”, a menţionat Ecaterina Andronescu, joi, la conferinţa de presă.
Potrivit datelor prezentate, numărul de contestaţii de la examenul de bacalaureat a variat între 42.000 şi 48.000 la nivel naţional, însă numărul tezelor care au primit note diferite după contestaţii este foarte mare, la fel şi diferenţele dintre note.
Reamintim că şi în judeţul Suceava, atât la evaluarea naţională, cât şi la bacalaureatul din acest an, au fost cazuri în care diferenţele dintre nota iniţială şi cea de după contestaţii a depăşit trei puncte.
La ambele examene, mai mult de jumătate dintre notele contestate au fost modificate în favoarea candidaţilor.
Andronescu nu exclude posibilitatea de a transforma liceele cu rezultate slabe în şcoli profesionale
Legat de examenul maturităţii, Andronescu a spus că nu exclude ca liceele cu rezultate slabe să se transforme în şcoli profesionale.
„Sunt 27 de licee care au avut pe media celor 6 ani rata de promovare între 0 şi 5%, ceea ce este inacceptabil. Elevii care au avut asemenea rezultate slabe la bacalaureat sunt cei care au intrat în clasa a IX-a cu medii sub 5, de aceea şi insistenţa noastră de anul acesta de a creşte numărul la şcolile profesionale. Vom analiza situaţia şi nu exclud ca aceste licee să se transforme în şcoli profesionale, având în vedere nu numai rezultatele din anul acesta, ci şi cele din ultimii şase ani”, a menţionat ministrul.