Distincții importante pentru elevii suceveni în cadrul Concursului Național de Comunicări Știinţifice, la disciplina Geografie, competiție destinată elevilor din învăţământul liceal, care s-a desfășurat în perioada 14-18 iulie, la Brașov.
Palmaresul lotului sucevean numără două premii I și o mențiune I din partea Ministerului Educației.
Mihaela Tocar, din clasa a XII-a, de la Colegiul Național ”Mihai Eminescu” Suceava, a obținut Premiul I cu lucrarea „Impactul elementelor de mediu asupra peisajului din comuna Mănăstirea Humorului”, eleva fiind îndrumată de prof. dr. Constantin Cocerhan și prof. Ana Maria Divisevici.
Cu Premiul I s-a întors șiMatei Galațanu, din clasa a IX-a, de la Colegiul de Artă ”Ciprian Porumbescu” Suceava, prof. îndrumător Doinița Felicia Țolca, care a expus un studiu apreciat pentru originalitate referitor la „Munții Țibău - Culmea Țapului, modalități de valorificare turistică a mediului montan”.
Mențiune I din partea Ministerului Educației a obținut Ana Maria Solcan, din clasa a XII-a, de la Colegiul Tehnic ”Al. I. Cuza” Suceava, care a prezentat lucrarea „Cheile Moara Dracului și ale Lucavei, particularități fizico-geografice”, îndrumători prof. Florentina Năsulea și prof. Doinița Felicia Țolca.
Însoțitorii lotului au fost profesorii: Doinița Felicia Țolca - Colegiul de Artă ”Ciprian Porumbescu” Suceava și Florentina Năsulea - Colegiul Tehnic ”Al. I. Cuza” Suceava, iar în Comisia Centrală a fost membru prof. dr. Marcel Porof, de la Colegiul Național „Nicu Gane” Fălticeni.
Echivalentul unei olimpiade, însă pe partea de cercetare
Manifestarea a întrunit elevi din toate județele țării și s-a desfășurat pe trei secțiuni distincte: geografie fizică, geografia mediului și geografie umană. Lotul județului Suceava a avut câte un reprezentant la fiecare secțiune.
Etapa națională a cuprins două probe – realizarea unei lucrări și prezentarea acesteia, fiecare având o pondere de 50% din nota finală.
Liceenii au prezentat lucrări cuprinzând aspecte din orizontul local al judeţului de provenienţă, acestea fiind realizate prin studiul mai multor materiale biografice și observații directe, în teren.
Potrivit organizatorilor, lucrările respectă toate etapele unei cercetări, fiind echivalentul unei olimpiade, însă pe partea de cercetare.
Printre altele, Concursul de comunicări ştiinţifice pentru elevii de liceu, la disciplina geografie, are ca obiective dezvoltarea capacităţii de comunicare şi dialog şi dezvoltarea spiritului de competiţie şi fair-play.