Răsturnare spectaculoasă de situaţie pentru o elevă a Şcolii Gimnaziale Moara Nica, la examenul de evaluare naţională.
Iniţial, rezultatele parţiale i-au adus elevei nota 5,90 la proba de limba română şi nota 8,60 la matematică. Nemulţumită de evaluarea făcută de profesorii corectori de la limba română, adolescenta a depus contestaţie, decizie care i-a adus peste trei puncte în plus la nota iniţială.
Astfel, după soluţionarea contestaţiilor, nota de 5,90 a urcat până la 9,20.
Media sa finală de la evaluarea naţională este de 8,90.
Un adevărat test al nervilor dacă ne gândim la miza mare a elevilor şi anume admiterea la liceu. Aceste diferenţe pot face departajarea dintre admiterea la un liceu de top sau la un liceu de nivel mediu, e o diferenţă consistentă, care poate ridica mari semne de întrebare asupra profesionalismului de care dau dovadă o parte dintre cei care corectează lucrările.
A luat 4,35 la matematică, însă a fost notat cu 7,35 după contestaţii
Mai mulţi elevi notaţi într-o prima fază cu calificative modeste au fost apreciaţi de cea de-a doua comisie de evaluare cu note chiar şi cu 3 puncte mai mari. Un alt exemplu este un elev al Şcolii Gimnaziale ”Ion Creangă” Suceava, care iniţial a fost notat, la matematică, cu 4,35. A depus contestaţie şi a mai primit încă trei puncte, ajungând la 7,35.
Elevul obţinuse 9,45 la limba şi literatura română şi are media finală de 8,40.
Iar cazurile unde diferenţele dintre notele iniţiale şi notele de după contestaţii sunt consistente nu sunt puţine deloc şi nu sunt de trecut cu vederea.
O altă elevă, de această dată de la şcoala din Dorneşti, a fost notată iniţial, la proba de limba română, cu 6,10, după contestaţii fiind evaluată cu 7,60.
O altă elevă din Baia a obţinut la una din probe 7, însă contestaţiile i-au adus nota 8,20.
La Şcoala Gimnazială „Ion Creangă”, contestaţia i-a adus unui absolvent 1,2 puncte în plus la matematică, de la nota 7,15 la nota 8,35.
Ce spune legea
Potrivit metodologiei, în situaţia în care se constată diferenţe de notare mai mari de 1,50 puncte, în plus sau în minus, între notele de la evaluarea iniţială şi cele de la contestaţii, preşedintele comisiei de contestaţii decide reevaluarea lucrărilor respective de către o altă comisie, formată din profesori cu experienţă, alţii decât cei care au evaluat iniţial lucrările în centrul de contestaţii. Reevaluarea se va face după o nouă secretizare a lucrărilor, respectând cu stricteţe baremul de evaluare şi de notare şi toate procedurile de evaluare. Nota acordată de a treia comisie este nota care va fi acordată de comisia de contestaţii.