Folclorul românesc a fost promovat cu succes de elevi humoreni la Festivalul Internaţional „Integrare pictată cu sunet”, desfăşurat recent în Polonia. O delegaţie formată din şase cadre didactice (Ţebrean Lucica, Ruscan Elena, Buţincu Cristina, Hojbotă Livia, Strugariu Cezar, Mureşan Florin) şi elevii Apetre Denisa-Georgiana (Şcoala Gimnazială ,,Teodor Balan” din Gura Humorului) şi Scheuleac Eduard-Viorel (Centrul Şcolar de Educaţie Incluzivă - CSEI - ,,Sf. Andrei” Gura Humorului) au participat la cea de-a XII-a ediţie a Festivalului Internaţional „Integrare pictată cu sunet”, organizat de şcoala parteneră Specjalny Ośrodek Szkolno Wychowawczy im. ks. Jana Twardowskiego, în colaborare cu Asociaţia pentru persoanele cu dizabilităţi "Kropla Dobroci" (“Picătura de bunătate”) din Bochnia – Polonia.
În cadrul festivalului, elevul Scheuleac Eduard-Viorel şi Apetre Denisa-Georgiana, îndrumaţi de prof. Ţebrean Lucica şi prof. Mureşan Florin, au obţinut premiul special pentru promovarea folclorului românesc.
Toleranţă la învăţare şi înţelegere a dizabilităţii
Festivalul în sine este un concurs destinat interpretării muzicale, toleranţă la învăţare şi înţelegere a dizabilităţii. Acest festival este de natură integrativă şi educativă, promovând talentele muzicale ale elevilor şcolilor speciale şi de masă. „Cu un spirit internaţional şi multicultural, reunind elevi şi cadre didactice din învăţământul special şi cel de masă, reunind artişti, festivalul ne invită într-o călătorie lirică, unde emoţiile se reunesc pe acelaşi portativ. Inima unui copil cu dizabilităţi, precum şi a unui copil normal bate şi citeşte muzica la fel”, a declarat coordonatoarea proiectului, prof. Ţebrean Lucica.
Tot în această perioadă s-a semnat şi un alt parteneriat educaţional internaţional între Centrul Şcolar de Educaţie Incluzivă „Sf. Andrei” din Gura Humorului şi Specjalny Ośrodek Szkolno - Wychowawczy Nr. 2 im. Janusza Korczaka din Cracovia – Polonia. Prin încheierea acestui acord de parteneriat, au spus organizatorii, se urmăreşte schimbul de experienţă privind exemple de bună practică în procesul instructiv-educativ cu elevii cu Cerinţe Educaţionale Speciale (CES), dobândirea unor noi competenţe privind strategiile didactice inovative în activităţile cu elevul cu CES, realizarea unor activităţi privind promovarea educaţiei interculturale.