Lucrările de modernizare capitală a DN 18, care leagă Suceava de Maramureş, tranzitând judeţul nostru prin comunele Ciocăneşti şi Cârlibaba, au ajuns în faza finală, iar pentru cei care folosesc des acest drum se poate spune că un coşmar de ani de zile este pe cale de a se încheia. Deşi vremea a fost capricioasă, cu multe ploi, lucrările sunt în mare parte în grafic, a dat asigurări coordonatorul şantierului. Un material video realizat acum câteva zile pe acest drum este destul de elocvent cu privire la cum se prezintă DN 18 în judeţul nostru şi poate fi vizionat pe site-ul nostru, ataşat la acest material. Cel mai important este că se circulă pe asfalt pe întreaga întindere a DN 18.
Managerul de proiect al şantierului, Vasile Strâmbeanu, ne-a declarat că la lotul III al DN 18 (adică de la limita cu Maramureşul, din Pasul Prislop, şi până la Valea Stânei, comuna Cârlibaba) mai sunt de realizat doar marcaje rutiere şi de montat indicatoare, termenul de finalizare rămânând 31 iulie, în timp ce la lotul IV (de la Valea Stânei şi până la intersecţia cu Iacobeni, prin Ciocăneşti) stratul de uzură este turnat în procent de peste 60%, iar la poduri lucrările sunt gata în procent de 50%. Pe acest lot termenul asumat este finele lunii august a acestui an.
Managerul de proiect a precizat că termenele rămân cele asumate, deşi din cauza vremii instabile şi a ploilor dese nu s-a putut lucra la capacitatea maximă.
Pe ambele tronsoane ale DN 18 lucrează un consorţiu format din trei firme (SC Autotehnorom SRL, SC Opr Asfalt SRL şi SC Rutier-Conex XXI SRL).
DN 18 este cunoscut de mulţi ani de zile ca unul dintre cele mai proaste drumuri naţionale din ţară. Ciocăneşti şi Cârlibaba au pierdut foarte mult în ultimii ani, din punct de vedere economic, din cauza stării drumului.
Drumul trebuia modernizat încă din 2011, însă lucrările au tot fost amânate, chiar dacă s-a făcut licitaţie şi a existat o firmă câştigătoare. Lucrările au început serios abia din luna mai 2017.