Drumul naţional 29A, de la Suceava la Dorohoi, prin comunele Adâncata şi Zvoriştea, a intrat din nou în şantier. La fel ca anul trecut, muncitorii firmei Luconsa Galaţi vor turna un nou strat de piatră concasată - cu denumirea tehnică de tratament dublu invers cu bitum modificat.
În timp ce localnicii contestă vehement aproape in corpore această soluţie tehnică, specialiştii de la Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri Iaşi dau asigurări că soluţia la care au apelat este una specifică unui drum cu dale din beton şi ar fi una viabilă, care va asigura un strat de legătură pentru un viitor covor asfaltic. Conform proiectului, un prim strat de piatră concasată a fost aşternut în 2018, al doilea acum, în 2019, după care, în 2020, drumul fiind deja tratat, se va putea turna şi mult aşteptatul covor asfaltic nou. Aceste etape sunt obligatorii, spun cei de la drumuri, pentru a se acoperi crăpăturile din dalele de beton şi a se asigura o legătură bună cu stratul de asfalt.
O problemă ar fi că parte din stratul de piatră aşternut în 2018 a sărit în procent semnificativ peste iarnă.
DN 29A, porţiunea până la limita cu judeţul Botoşani, este în administrarea Secţiei de Drumuri Naţionale Suceava.
Şoferii sunt rugaţi să respecte indicatoarele şi să ţină cont că drumul este în şantier, ceea ce presupune reducerea vitezei şi păstrarea unei distanţe mai mari între autovehicule. Anul trecut, în primele zile după turnarea pietrei concasate, mai mulţi şoferi au reclamat că s-au ales cu parbrizele crăpate la maşini.
Singura zonă fără piatră concasată de pe DN 29A, în judeţul nostru, este la ieşirea din municipiul Suceava (Burdujeni Sat), în zona de pădure, unde pe 3,5 kilometri s-a turnat în această primăvară strat de asfalt.