Deputatul PNL de Suceava Dumitru Mihalescul i-a solicitat ministrului Educaţiei Naţionale, Ecaterina Andronescu, o serie de clarificări cu privire la cifrele de şcolarizare în învăţământul liceal şi profesional în judeţul Suceava. Parlamentarul sucevean a arătat că Ordinul Ministrului Educaţiei Naţionale (OMEN) nr. 4057/28.05.2019 privind repartizarea pe judeţe a cifrelor de şcolarizare pentru învăţământul preuniversitar de stat, în anul şcolar 2019-2020, a generat puternice nemulţumiri, atât în rândul cadrelor didactice, cât mai ales în rândul părinţilor şi elevilor. Astfel, la nivelul unor judeţe, numărul de clase din învăţământul liceal a fost restrâns şi cu peste treizeci de clase, generând o opţiune restrânsă pentru elevi şi pierderi consistente de norme didactice pentru profesori. În acelaşi timp, transformarea unor clase de liceu în clase de învăţământ profesional, fără a fi asigurate cadre didactice specializate şi fără a fi dotate cu logistică specifică învăţământului profesional, poate conduce la un eşec al relansării învăţământului profesional în România, deşi economia are foarte multă nevoie de forţă de muncă bine calificată, susţine deputatul.
Mihalescul i-a cerut ministrului să precizeze câte clase de liceu au fost restrânse la nivelul judeţului Suceava
Pentru că părerea unanimă a reprezentanţilor din sistemul de învăţământ este că OMEN nr. 4057/28.05.2019 va reprezenta chiar o măsură de stimulare a abandonului şcolar, deputatul Mihalescul i-a cerut ministrului Andronescu să precizeze câte clase de liceu au fost restrânse la nivelul judeţului Suceava prin ordinul amintit mai sus, câte clase de şcoală profesională au fost înfiinţate pentru anul şcolar 2019/2020 şi câte norme didactice vor dispărea din învăţământul liceal, la nivelul judeţului, ca efect al OMEN nr. 4057. În acelaşi timp, deputatul PNL de Suceava i-a mai cerut să precizeze care sunt baza logistică şi resursa umană implicată în clasele suplimentare din învăţământul profesional din judeţul Suceava şi i-a solicitat o situaţie pentru fiecare clasă nou-înfiinţată, care să reflecte atât investiţiile în dotări şi laboratoare, cât şi numărul de cadre didactice specializate în învăţământul profesional.