Un grav accident pe calea ferată a avut loc vineri seara, la pasajul Valea Caselor din municipiul Câmpulung Moldovenesc. Şoferul unui Range Rover, înmatriculat în judeţul Botoşani, nu s-a asigurat la trecerea cu nivelul căii ferate duble, autoturismul fiind lovit în plin de locomotiva trenului Inter Regio 1756 Iaşi –Timişoara. În urma impactului şoferul a rămas încarcerat în interiorul autoturismului, fiind extras de către echipele de intervenţie şi transportat la spitalul din Câmpulung Moldovenesc, conştient.
Accidentul s-a produs în jurul orei 18.55, fiind anunţat prin intermediul unui apel la 112 de către un agent al Postului de Poliţiei Transporturi Feroviare Câmpulung Moldovenesc. Şoferul autoturismului Range Rover, un bărbat de 39 de ani, din Dorohoi, intenţiona să traverseze calea ferată dublă la pasajul de pe strada Valea Caselor din Câmpulung Moldovenesc şi nu s-a asigurat, nerespectând semnificaţia semnalizării cu indicatoarele ”Stop” şi ”Crucea Sf. Andrei” de la intrarea pe pasaj. În momentul în care a forţat trecerea şi a pătruns cu maşina pe primul fir al căii ferate, autoturismul a fost lovit de locomotiva electrică a trenului care circula dinspre Suceava spre gara Câmpulung Est. Impactul a fost atât de puternic încât autoturismul a fost împins pe linie circa 100 de metri, iar şoferul a rămas încarcerat la volanul maşinii.
La faţa locului a fost nevoie de intervenţia unui echipaj de descarcerare şi a unei ambulanţe SMURD de la Detaşamentul de Pompieri Câmpulung Moldovenesc, care l-au găsit pe bărbatul rănit în stare de inconştienţă. În timpul intervenţiei de extragere a acestuia din maşina distrusă, bărbatul a început să dea semne de revenire, astfel încât în momentul în care a fost trimis spre spital era conştient. El a fost primit vineri seara la Centrul de Primire Urgenţe al spitalului din Câmpulung Moldovenesc, cu un traumatism toracic, stabil şi cu semne vitale bune. Pentru siguranţă şi tratament de specialitate, medicii au decis în aceeaşi seară transferarea bărbatului la Spitalul Judeţean Suceava.
Martorii spun că bărbatul aflat la volanul maşinii lovite violent de tren ar fi avut totuşi noroc, după ce tamponul locomotivei a izbit stâlpul dintre portiere, care are o rezistenţă crescută. Atât mecanicul trenului, cât şi conducătorul auto au fost testaţi cu aparatul etilotest, rezultatul fiind negativ în ambele cazuri. Circulaţia pe calea ferată a fost blocată în jur de 75 de minute, în jurul orei 20.10 trenul Iaşi - Timişoara plecând spre destinaţie. Poliţiştii fac cercetări în cadrul unui dosar penal deschis pentru comiterea infracţiunii de vătămare corporală din culpă.
Neatenţia la traversarea căii ferate a provocat mai multe accidente în ultima perioadă
Alte două accidente de cale ferată s-au produs în ultimele săptămâni în judeţ, din aceeaşi cauză a nerespectării indicatoarelor prezente la nivelul pasajelor de cale ferată. Un prim accident produs în dimineaţa zilei de 31 mai a avut loc la trecerea de cale ferată de la ieşirea din Rădăuţi spre comuna Satu Mare şi s-a soldat cu rănirea a patru persoane şi pagube materiale importante. În acea dimineaţă, în jurul orei 09.50, automotorul Malaxa 905, care circula pe ruta Suceava-Putna, a lovit un autocamion încărcat cu cherestea al cărui şofer nu a respectat indicatoarele rutiere la trecerea de nivel. Neatenţia şoferului a dus la rănirea a patru persoane din vagonul trenului, care au fost transportate la spital, şi avarierea gravă a automotorului Malaxa.
La doar o săptămână distanţă, în seara de 8 iunie, un autoturism al cărui şofer nu s-a asigurat la o trecere la nivel cu calea ferată în zona comunei Comăneşti a fost acroşat de tren. Maşina a fost lovită de tren în partea din spate, astfel că şoferul, care era singur în interior, nu a avut de suferit. Una dintre concluziile care se pot trage este că destui şoferi nu sunt suficient de atenţi la trecerile la nivel cu calea ferată ori pur şi simplu ignoră venirea trenului, crezând că au timp suficient să treacă. Fenomenul este înregistrat mai ales pe liniile secundare, cum sunt cele spre Cacica şi Putna, unde trecerile la nivel sunt semnalizate doar cu indicatoarele ”Stop” şi „Crucea Sf. Andrei” şi unde şoferii se bazează pe faptul că circulaţia trenurilor în zonă este foarte rară. În cazul accidentului petrecut vineri, gravitatea faptei constă în faptul că şoferul nu s-a asigurat la trecerea la nivel a unei căi ferate importante, duble şi electrificate, pe care trenurile circulă cu viteză sporită şi pot veni la orice oră din ambele sensuri.