Fosta echipă de management a Inspectoratului Şcolar Judeţean (IŞJ) Suceava a primit calificative maxime din partea Ministerului Educaţiei pentru activitatea desfăşurată în anul şcolar 2017-2018.
Atât fostul inspector şcolar general – prof. Gheorghe Lazăr, cât şi inspectorii generali adjuncţi – prof. Gabriela Scutaru şi prof. Cristian Cuciurean, au fost apreciaţi prin calificative de „Foarte bine” de către ministerul de resort.
Ministerul Educaţiei Naţionale (MEN) a acordat calificative atât inspectorilor generali din cadrul inspectoratelor şcolare judeţene, cât şi directorilor din cadrul caselor corpului didactic din fiecare judeţ.
La rândul său, prof. Elena Manuela David, directoarea Casei Corpului Didactic „George Tofan” Suceava, a fost notată tot cu ”FB” de minister.
Metodologia nu prevede o dată de finalizare a evaluării, rezultatele acesteia fiind făcute publice abia recent.
Chiar dacă rezultatele evaluării ministeriale au fost maxime, conducerea instituţiei şi-a schimbat configuraţia în acest an şcolar.
Astfel, în luna martie a acestui an, Cristian Cuciurean a fost numit inspector şcolar general. În luna mai, Ministerul Educaţiei a numit-o în funcţia de inspector şcolar adjunct pe Alexandra Chirilă, prin detaşare, până la organizarea unui nou concurs. Aceasta este responsabilă de domeniul „Management”.
Tot în luna mai, prof. Gabriela Mihai s-a alăturat conducerii instituţiei, Ministerul Educaţiei numind-o în funcţia de inspector şcolar general adjunct, aceasta coordonând compartimentul„Curriculum şi inspecţie şcolară”.
Cum se realizează evaluarea
Inspectorii generali, inspectorii generali adjuncţi şi directorii Caselor Corpului Didactic sunt evaluaţi anual conform prevederilor Legii Educaţiei Naţionale nr. 1/2011. În temeiul acestor evaluări privind activitatea managerială se acordă calificative pe baza cărora se decide menţinerea, monitorizarea sau încetarea contractului de management.
Evaluarea se face după depunerea de către inspectori a fişei de autoevaluare şi a raportului de autoevaluare însoţit de dovezi.
Fişa de evaluare presupune punctarea unor criterii precum: proiectarea strategiei educaţionale şi a politicilor educaţionale ale inspectoratului şcolar (sau ale compartimentului); organizarea activităţilor inspectoratului şcolar; conducerea/coordonarea activităţii inspectoratului şcolar/compartimentului; motivarea/antrenarea personalului din subordine; monitorizarea/evaluarea/controlul activităţilor inspectoratului şcolar; relaţii de comunicare; pregătire profesională.
Rezultatul evaluării se concretizează în acordarea calificativului anual, astfel: 100–90 de puncte: „foarte bine” – validarea pe funcţie; 89,99–80 de puncte: „bine” – validare pe funcţie; 79,99–70 de puncte: „satisfăcător” – monitorizare şi reevaluare la un interval de 3–6 luni; sub 70 de puncte: „nesatisfăcător” – invalidare pe funcţie (încetarea contractului de management educaţional).