Deputatul PNL de Suceava Ioan Balan este adeptul modernizării căii ferate care leagă Suceava de Bucureşti şi crede că o linie de mare viteză ar aduce foarte multe avantaje regiunii de nord-est.
„Dacă între Suceava şi Bucureşti ar fi existat o cale ferată de mare viteză, care ar fi permis circulaţia trenurilor cu viteze de peste 160 km/h, atunci distanţa dintre Cetatea de Scaun a Moldovei şi Capitala ţării s-ar fi putut parcurge chiar în mai puţin de 3 ore, avantajele fiind net superioare (prin costuri, siguranţă şi timp) transportului rutier şi celui aerian. Chiar dacă în Master Planul General pentru Transporturi s-a specificat că pe ruta Suceava-Bucureşti există un număr consistent de pasageri, de câteva mii zilnic, care ar călători cu trenul zilnic şi ar justifica pe deplin investiţia, Ministerul nu a întreprins demersuri concrete pentru a obţine finanţare din fonduri europene nerambursabile pentru a moderniza această cale de rulare”, a arătat Ioan Balan.
Parlamentarul sucevean a amintit că unii reprezentanţi ai majorităţii parlamentare au declarat că Guvernul urmează să se dea o Hotărâre de Guvern pentru demararea licitaţiei pentru proiectul tehnic şi de execuţie în vederea demarării lucrărilor de modernizare a rutei de cale ferată Suceava-Bucureşti, în vederea creşterii vitezei de deplasare la peste 160 km/h. În acest context, Ioan Balan s-a adresat ministrului Transporturilor, Răzvan Cuc, de la care solicită informaţii suplimentare despre acest subiect vital pentru nordul Moldovei.
Mai exact, Ioan Balan a cerut o confirmare dacă la nivelul Ministerului Transporturilor s-a elaborat hotărârea de guvern pentru demararea licitaţiei pentru proiectul tehnic şi execuţia căii ferate de mare viteză Suceava-Bucureşti.
„Dacă s-a elaborat această Hotărâre de Guvern, vă solicit să precizaţi termenul la care estimaţi că ar putea începe lucrările, precum şi durata lucrărilor pentru modernizarea CF Suceava-Bucureşti. Vă solicit să transmiteţi care sunt costurile estimate pentru modernizarea acestei rute, astfel încât viteza trenurilor de călători că fie de peste 160 km/h. Vă solicit să precizaţi dacă aţi solicitat Comisiei Europene ca acest obiectiv de investiţii să fie finanţat din fonduri europene nerambursabile disponibile în cadrul financiar 2014-2020”, sunt întrebările la care Ioan Balan aşteaptă răspunsuri de la ministrul Transporturilor.