Urmările grave ale accidentului petrecut marți după-amiază, pe DN 2, în zona localității Oniceni, în urma căruia șoferul unui tir și-a pierdut viața, iar alți doi șoferi au primit îngrijiri medicale, i-a determinat pe polițiștii care anchetează cazul să ceară efectuarea unei expertize tehnice auto, pentru a stabili cu exactitate cum s-au petrecut lucrurile. Această expertiză urmează a stabili motivele pentru care autotrenul a părăsit banda lui de mers și a pătruns pe contrasens, după ce la fața locului au fost găsite anvelope distruse. Unii martori din zonă au povestit că ar fi auzit exploziile unor anvelope, petrecute pe rând, care ar fi dus la pierderea controlului asupra direcției și acroșării autotrenului care circula din sens invers.
Un grav accident rutier, produs din cauze încă neelucidate
Accidentul s-a produs în jurul orei 14.40, în timp ce Ion Caleniuc, un bărbat de 48 de ani din comuna Breaza, conducea un autotren Mercedes Actros cu semiremorcă, încărcat cu materiale de construcții, pe DN 2, din direcția Roman către Fălticeni. Ajuns în zona satului Oniceni, în condiții neelucidate încă, bărbatul a pierdut controlul direcției și a pătruns cu autotrenul pe contrasens, unde, din sens contrar, venea un tir Volvo încărcat cu apă minerală, înmatriculat în Prahova și condus de un șofer de 26 de ani. Cabinele celor două tiruri s-au acroșat pe partea stângă a fiecăreia, iar în urma impactului, tirul condus de suceveanul de 48 de ani s-a răsturnat în șanțul din stânga șoselei. Autotrenul Volvo a părăsit şi acesta șoseaua, parcurgând o bună bucată de drum prin lanul agricol de lângă șosea, până când şoferul a reușit să oprească mastodontul. În același timp, în spatele autotrenului Volvo circula un autoturism marca Skoda, condus de un bărbat de 39 de ani din Iași, care pentru a evita coliziunea cu autotrenul Mercedes a virat stânga și s-a oprit după o porțiune parcursă pe acostamentul drumului.
În urma răsturnării autotrenului Mercedes, cabina în care se afla șoferul în vârstă de 48 de ani a fost grav avariată, acesta rămânând încarcerat în interior. Un echipaj din cadrul Detașamentului de Pompieri Fălticeni a intervenit pentru descarcerarea bărbatului, care, din păcate, în urma leziunilor grave suferite în zona capului și a unei hemoragii masive, a fost declarat decedat. Alte două echipaje ale ambulanței, un SMURD și un SAJ, au investigat medical celelalte două victime ale accidentului, șoferul celuilalt autotren fiind transportat la spital cu leziuni ușoare, în timp ce șoferul autoturismului implicat a refuzat transportul la o unitate spitalicească. Traficul a fost blocat o perioadă de timp pe DN2, polițiștii făcând măsurători la fața locului, pentru stabilirea mecanismului de producere a impactului fatal. La locul accidentului încărcătura de apă minerală era împrăștiată pe zeci de metri, o mare parte din aceasta fiind aruncată din bena tirului în urma coliziunii puternice. Cei doi șoferi cu răni ușoare au fost testați cu aparatul etilotest, rezultatele fiind negative, în timp ce șoferului decedat i-au fost prelevate probe de sânge pentru identificarea alcoolemiei. Cercetările sunt continuate în cadrul unui dosar penal pentru comiterea infracțiunii de ucidere din culpă și vătămare corporală din culpă.
Polițiștii vor să stabilească cauza producerii accidentului, în urma unei expertize tehnice auto
Polițiștii iau în calcul mai multe piste în ceea ce privesc cauzele producerii accidentului. O primă declarație a purtătorului de cuvânt a IPJ Suceava, comisarul-șef Ionuț Epureanu, lua în calcul posibilitatea ca șoferul de 48 de ani să fi ațipit la volan. Acesta a declarat marți după-amiază: ”În urma accidentului, șoferul care, din primele verificări, se face vinovat de producerea accidentului rutier a decedat pe loc. Ceilalți șoferi implicați au fost conduși la unități medicale pentru prelevare probe biologice și au fost testați cu aparatul etilotest, rezultatele fiind negative. Sunt mai multe cauze luate în considerare de colegii care desfășoară cercetarea la fața locului, una dintre acestea fiind și posibilitatea adormirii la volan.”
Anvelopele distruse găsite la locul producerii accidentului și declarațiile martorilor au adus în calcul și varianta producerii unor explozii ale cauciucurilor tirului Mercedes Actros. Costel Gavriluță, localnic din apropiere, a povestit: ”Uitați acolo, primul cauciuc a explodat, a avut explozie de cauciuc și mai are încă unul mai la deal. Și probabil s-a ciocnit cu celălalt tir încărcat cu apă minerală. S-a auzit o bufnitură, sunt două cauciucuri, ăsta de aici care a sărit de pe jantă, de pe față, și mai are unul mai la deal”, iar un altul ne-a spus: ”A avut explozie pe față la camion și a derapat.”
Aceste lucruri urmează a fi stabilite cu siguranță în urma deciziei anchetatorilor de efectuare a unei expertize tehnice auto, care să stabilească cu exactitate dacă a fost vorba de o cauză generată de explozia unor anvelope sau de alte cauze. Expertiza va stabili dacă anvelopele autotrenului s-au deteriorat în urma unor explozii, înainte de impactul cu celălalt autotren și cu zona din afara drumului, sau au fost deteriorate în impact.